دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دانشگاههای کشور امروز مطابق با نگاه رهبر معظم انقلاب به سمت کسب دانش، خودکفایی علمی، تولید علم و ایجاد مرجعیت علمی گام برمی دارند.به گزاش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز پنجشنبه به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مدیران سازمان مرکزی دانشگاه پپام نور کشور افزود: دانشگاهها امروز با نگاه و طراحی پیوست های فرهنگی و اجرای آن مسایل را مدیریت می کنند.
کد خبر: ۹۱۴۱
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دانشگاههای کشور امروز مطابق با نگاه رهبر معظم انقلاب به سمت کسب دانش، خودکفایی علمی، تولید علم و ایجاد مرجعیت علمی گام برمی دارند.

به گزاش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز پنجشنبه به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مدیران سازمان مرکزی دانشگاه پپام نور کشور افزود: دانشگاهها امروز با نگاه و طراحی پیوست های فرهنگی و اجرای آن مسایل را مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه جهان کنونی در آستانه تحول عظیمی است، اظهارکرد: این تحول عظیم مانند سکه ای دو رو است که اگر ما آن را مدیریت کنیم این تحول به سمت رشد معنویت، دین و عدالت محوری می رود و ایران نقشی مهم در این عرصه و هندسه ایفا خواهد کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: اما اگر این تحول را مدیریت نکنیم به طور قطع جهان به سمت اندیشه های غیر دینی، سلطه و ظلم درهمه ابعاد می رود.

امام جمعه بوشهر گفت: دراین حالت جاهلیت مدرن، ظلم درقالب حمایت از حقوق بشر، از بین رفتن بنیان های اخلاقی و معنوی، انحصار و انحطاط، اسارت و آپارتاید علم جهان را فرا خواهد گرفت.

صفایی بوشهری افزود: اگر در مدیریت تحول جهان سهم داشته باشیم در آینده آن نقش بزرگی خواهیم داشت اما اگر این کار را نکنیم تحول جهان ما را مدیریت خواهد کرد.

وی بیان کرد: بخش عظیمی از مدیریت آینده جهان مدیریت علم، فناوری و تبدیل علم و فناوری به محصول و عرضه آن در سطح بین الملل به ویژه علوم و محصولات استراتژیک است به همین دلیل نقش دانشگاه ها بسیار مهم است.

صفایی بوشهری گفت: تاکنون نگاه به دانشگاه به عنوان محل آموزش علوم و فنون، دادن مدرک و حضور در عرصه های اشتغال بوده که این نگاه به مراکز آموزش عالی بسیار سطحی است.

امام جمعه بوشهر افزود: مراکز آموزش عالی باید فضایی برای تولید و خودکفایی، ایجاد مرجعیت علمی و توانمندی درعرصه تبدیل علم به محصول با نگاه فوق روز باشند.

وی اظهار کرد: اگر در عرصه علم و فناوری به مرحله تولید برسیم و این علوم را تبدیل به محصول و با نگاه فوق روز ارتقا بخشیم طوری که توانمندی مرجعیت علمی داشته باشیم، سهم بزرگی در تحول آینده جهان خواهیم داشت.

صفایی بوشهری ادامه داد: اگر این رشد علم، تولید و مرجعیت علمی در بستر فرهنگ دینی نباشد، سرنوشت آن همچون سرنوشت علم در اروپاکه به سکولاریسم، لیبرالیسم یا اومانیستی است ختم و طعمه دست جهان سلطه می شود.

وی اضافه کرد: در عرصه علم و فناوری و تبدیل آن به محصول بویژه در علوم استراتژیک باید برنامه ای جامع در بستر فرهنگ دینی و انقلابی داشته باشیم در این صورت است که علم می تواند سهم زیادی در مدیریت تحول آینده جهان داشته باشد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: نگاه ما به دانشگاه ها و نگاه دانشگاه ها به فضای علمی در حوزه دانشگاهی باید متحول شود.

وی یادآورشد: ما باید پرچمدار آزادی علم از اسارت جهان استکبار علمی باشیم و این مقدور نیست مگر اینکه دانشگاه های ما متحول شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر