پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۰۷۷
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: بخشدار امام حسن دیلم گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های مناسب، روحیه خودباوری، توان و انگیزه دهیاران بخش برای توسعه روستا افزایش یافته و این امر مهم در آنها نهادینه شده است.

به گزارش فکرشهر، کریم خلیفه لیراوی روز سه شنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حاصل این خودباوری، پذیرفتن نقش محوری توسعه در روستا و جرات و جسارت در ایجاد زیر ساخت ها و توسعه آنها در سطح روستاها در مدت پنج سال است که با همفکری و مشورت با همدیگر و توافقات حاصله با دستگاه‌های اجرایی در بین دهیاران  به اجرا در آمده است. 

وی با گرامیداشت  چهاردهم تیرماه سالروز تشکیل دهیاری‌ها در کشور گفت: از بدو مسئولیت در این بخش  اقدام‌های در خور تحسین و شایسته ای توسط دهیاران صورت پذیرفته است که  به جرات می توان تحت عنوان نهضت توسعه یا انقلابی در ایجاد زیر ساخت های روستاهای بخش از آن نام برد.

بخشدار امام حسن ادامه داد: چهره  روستاهای بخش در مقایسه با دوره‌های گذشته تغییرات چشمگیری داشته است و  با ایجاد  زیر ساخت هایی،   توانایی مولد بودن در  روستاها تقویت شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری های به عمل آمده، در ایجاد زیر ساخت های روستایی، ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مخلوط ریزی و بهسازی معابر روستاهای گاودار و مال میر این بخش اختصاص یافته است که بزودی شروع خواهد شد.

خلیفه لیراوی گفت: از محل اعتبارات سیل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سنگ چینی دره فصلی روستای والفجر موسوم به دره چیتو نیز اختصاص یافته است که پیمانکار از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر انتخاب و مشغول اجرای پروژه است.

وی افزود: پس از توافقاتی که بین دهیاران روستاهای حصار و چاه تلخ و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان صورت گرفت بزودی از محل اختصاص قیر رایانه ای بخشی از معابر روستاهای یادشده آسفالت خواهد شد.

وی گفت:  اعتبار این پروژه‌ها در هر روستا ۵۵۶ میلیون تومان برآورد شده است.

بخشدار امام حسن بیان کرد: بنا به گزارش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در پی درخواست هایی که از مجموعه نفت شده و تلاش ها و پیگیری های نماینده حوزه انتخابیه در مجلس، اعتباراتی از محل اعتبارات نفت برای روستاها در نظر گرفته شده است که در مرحله تخصیص هستند و با جذب آن شاهد توسعه بیش از پیش روستاهای این بخش خواهیم بود.

وی یادآورشد: در این بخش ۶ دهیاری فعالیت دارند.

بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و درجوار تاسیسات مهمی نفتی بهرگان واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر