دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۲۹۰
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای اجرای واکسیناسیون تاکنون ۷۴هزار و ۹۳۹ نفر در این استان علیه کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این شمار ۱۹ هزار و ۴۶۷ نفر هر ۲ دوز و ۵۵ هزار و ۴۷۲ نفر تنها یک دوز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال نیز در استان آغاز و از هفته آینده براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با ورود محموله ۳۰هزار دوزی به استان واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال سن نیز آغاز می‌شود.

کشمیری ادامه داد: باتوجه به شرایط خاص این استان با پیگیری‌های انجام  شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی  و تمهیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش می‌شود پوشش واکسیناسیون بالاتری ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسیناسیون اگر چه بسیار مهم و کلیدی است اما تنها یک قسمت از راه‌های پیشگیری است و باید افراد با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشند.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر روزانه بیش از ۴۲۰ نفر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ۲۰ درصد به شمار بستری‌های کووید ۱۹ در این استان افزوده می‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت یکصد نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند اضافه کرد: با وجود اعمال محدودیت‌ها اما با توجه به افزایش ابتلا همچنان هشت شهرستان این استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و تنها ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس شرایط استان حاد معرفی می‌شود.

وی از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به کاهش روند ابتلا در استان کمک کنند چون بیمارستان‌های استان بسیار شلوغ هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و از این تعداد ۱۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی یادآورشد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۶ هزار و ۷۷ نفر به این ویروس مبتلا و یک هزار و ۲۹۶نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری تاکید کرد: افزایش آمار روند مرگ و میر زنگ خطری برای استان به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر