پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۷۷۳
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: از دیروز تا امروز ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۰۱ هزار و ۷۹ نفر رسید. همچنین مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۹۶۶ نفر رسید. 

بر اساس این گزارش، خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۱۱۸ هزار و ۳۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

چهار هزار و ۲۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۴ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۴۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۵ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۸۵ نفر دز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۰۶ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: ۵ بیمار دیگر امروز جان باختند تا تعداد فوتی‌های کرونایی به هزار و ۳۲۸ نفر برسد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر امروز شنبه ۲۶ تیر، ۴۶۴ نفر است.
 
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۶۵  مورد به کرونا قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند ادامه داد: ۲۰ نفر از این افراد در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
 
وی گفت: متاسفانه امروز ۵ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شد که موارد فوتی ۳ آقا با ۶۸، ۶۵ و ۵۲  سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای سرطان، فشار خون و بیماری قلبی و ۲ خانم ۷۱ و ۶۰ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشار خون بوده‌اند.
 
دکتر کشمیری افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۲۰ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۹۵ نفر از آن‌ها کرونا مثبت قطعی بوده‎اند.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: تا کنون  ۵۹ هزار و ۳۶۹ نفر در استان کرونا گرفته‌اند که هزار و ۳۲۸ نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر