يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی، کاهش و پراکنش نامناسب و تاخیر 71 روزه بارندگی در سال زراعی جاری 40 درصد به مزارع گندم آبی این استان خسارت وارد کرد.به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز شنبه درگفت و گو باخبرنگاران افزود: پیش بینی می شود امسال 35تا 40 هزار تن گندم از مزارع آبی استان بوشهر برداشت شود.وی یادآورشد: باتوجه به شرایط موجود پیش بینی می شود از مزارع گندم و جو دیم نیز هیچ محصولی برداشت نشود.
کد خبر: ۹۳۶۸
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴

فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خشکسالی، کاهش و پراکنش نامناسب و تاخیر 71 روزه بارندگی در سال زراعی جاری 40 درصد به مزارع گندم آبی این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز شنبه درگفت و گو باخبرنگاران افزود: پیش بینی می شود امسال 35تا 40 هزار تن گندم از مزارع آبی استان بوشهر برداشت شود.

وی یادآورشد: باتوجه به شرایط موجود پیش بینی می شود از مزارع گندم و جو دیم نیز هیچ محصولی برداشت نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 115هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به زیر کشت گندم رفت که از این میزان 20 هزار هکتار آبی و 95 هزار هکتار دیم است.

منوچهری افزود: همچنین امسال 14هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به زیر کشت گوجه فرنگی قرار گرفته است که تاکنون 420هزار تن برداشت شده است که پیش بینی می شود این رقم به 600 هزار تن افرایش یابد.

وی بیان کرد:امسال قیمت گوجه برای گوجه کاران مناسب و با توجه به همرسی تولید با استانهای همجوار قیمت گوجه تاحدودی پایین می آید.

وی تصریح کرد: امسال 400 میلیون قطعه نشای گوجه فرنگی با دستگاههای تمام اتوماتیک در استان بوشهر تولید شد و تلاش می شود برای سال آینده نشای پیوندی نیز در استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 23هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

وی افزود: توسعه کشاورزی نیازمند توجه به عوامل مختلف شامل تامین منابع مالی، نهاد سازی، بازاریابی، نظام اطلاعات مدیریتی و برنامه ریزی جامع برای پیوند بین آنهاست.

منوچهری اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی علاوه بر اینکه موجب رشد تولید و اشتغال در این بخش می شود با توجه به ارتباطات پسین و پیشین این بخش با دیگر بخشها، به رشد تولید و اشتغال در بخشهای دیگر نیز کمک می کند.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه بیشتر فعالیت های کشاورزی در مناطق روستایی انجام می شود گسترش سرمایه گذاری در این بخش باعث ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر