پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۳۸۸
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: برترین‌های نخستین جشنواره استانی شعر علوی ویژه استان بوشهر در عالیشهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، دبیر جشنواره استانی شعر علوی گفت: این جشنواره با محوریت عید غدیر، امامت و ولایت، تجلی جایگاه امیرمومنان و تاثیر نهج البلاغه در زندگی مسلمانان، در رده‌های مختلف نوجوان تا بزرگسال برگزار شد.

غلامرضا ابراهیمی افزود: فراخوان و پوستر جشنواره در ۳۰ مردادماه، منتشر و در مدت کمتر از ۱۵ روز حدود ۲۰۰ اثر از ۶۰ شاعر هم استانی توسط دبیرخانه دریافت شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد ادبی، کشف و پرورش ظرفیت‌های شعر علوی استان بوشهر، نشر و گسترش فرهنگ ناب غدیر و ترسیم جایگاه حضرت علی(ع) در لسان والای شعر بود.

ابراهیمی با اشاره به روند ارزیابی آثار افزود: گرچه انگیزه اصلی ما چاپ منتخب اشعار شاعران علوی استان بوشهر به دور از حساسیت داوری و قضاوت جشنواره‌ای بود، اما با صیانت و امانت‌داری کامل تمامی آثار کد ویژه دریافت و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رویداد استانی حیدر منصوری از آبدان، اسلام ابراهیمی از دشتی مقام اول و دوم شدند و تقیه زنگنه از برازجان و علی ‌حسین جمالی از عالیشهر به صورت مشترک به عنوان سومی جشنواره دست پیدا کردند.

ابراهیمی یادآور شد: فاطمه سادات حسینی از بوشهر و حدیث زنگنه از عالیشهر نیز به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی و از آنان تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر