پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۵۷۰
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از انتشار فراخوان مرحله استانی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرهنگ پاسدار علیرضا غریبی ظهر دوشنبه در نشست با هیئت اندیشه‌ورز تدوین و تألیف آثار دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: مرحله استانی بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این کنگره در پنج بخش عمومی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه در بخش عمومی موضوع اصلی اشعار ارسالی دفاع مقدس، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی است گفت: در این بخش هیچ‌گونه محدودیتی در ارسال اشعار وجود ندارد.

سرهنگ غریبی به بخش شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی اشاره کرد و افزود: باید موضوع اصلی اشعار ارسالی شهدای مقاومت و مدافعان حرم استان بوشهر باشد.

وی با یادآوری اینکه اشعار ارسالی نباید در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد خاطرنشان کرد: شاعران فقط می‌توانند در کنگره یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف از داوری کنار گذاشته خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه اشعار در پنج بخش به‌طور جداگانه داوری و در هر بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد گفت: توجه به ویژگی‌های بومی، حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در عملیات‌ها و یگان‌های استان، پرداختن به شخصیت‌های شناخته شده دفاع مقدس استان بوشهر و استفاده از زبان و گویش‌های محلی امتیاز ویژه ای در این جشنواره دارد.

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد محدودیتی برای ارسال اشعار وجود ندارد تصریح کرد: آثار باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری به صورت تایپی در قالب فایل ورد به دبیرخانه استانی جشنواره در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ارسال شود.

غریبی ضمن بیان اینکه اشعار منتخب در استان‌ها برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال خواهد شد و جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا شد خاطرنشان کرد: در کنگره ملی، به نفر اول هر موضوع چهار میلیون تومان، نفر دوم سه میلیون تومان، نفر سوم دو میلیون تومان اهدا خواهد شد.

سرهنگ غریبی زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی را آذرماه ۱۴۰۰ عنوان کرد و یادآور شد: اشعار برتر هر بخش ویرایش و در مجموعه‌های جداگانه چاپ و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر