پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۷۰۸
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نهضت عاشورا به عنوان یک مکتب و فرهنگ برای مقابله با ستمگران در همه ادوار تاریخی است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در آیین گرامیداشت تاسوعای حسینی که به صورت مجازی برگزار شد با تسلیت ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی، حرکت امام حسین (ع) را سبب بیداری ملت‌ها برای آزادگی از قید و بند ظالمان دانست و افزود: قیام عاشورای حسینی دارای آموزه‌های مهم و بسیاری است که بصیرت‌افزایی به‌عنوان یک فرهنگ مورد توجه قرار دارد.
 
وی افزود: نهضت عاشورا زمینه سعادت، کمال و رستگار شدن انسان‌ها را فراهم کرده و الگویی برای تمام آزادگان جهان است.
 
امام جمعه بوشهر، عاشورا را یک مکتب و فرهنگ در همه ادوار تاریخی دانست و عنوان کرد: نهضت عاشورا با تبیین مرز‌های حق و باطل به عنوان یک مکتب و فرهنگ برای مقابله با ستمگران در همه ادوار تاریخی است.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری، بندگی، وفاداری و ولایت پذیری را از ویژگی مهم شخصیتی حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد و افزود: روز تاسوعا به پاس احترام، غیرت، بصیرت، وفاداری و رشادت حضرت ابوالفضل (ع) بنام سقای دشت کربلا نام‌گذاری شده است.
 
وی باتاکید بر الگوپذیری از شهدای دشت کربلا برای بصیرت‌افزایی و مقابله با دشمنان و ظالمان تصریح کرد: قیام عاشورا اکنون به‌عنوان نماد و آرمانی برای آزادی‌خواهان حقیقت طلب تبدیل شده و به عنوان معیار عزت و سعادت‌مندی قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر