پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۴۷۹۱
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش در نقاط مختلف استان بوشهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، مراسم و برنامه‌های متنوع روز عاشورا در استان بوشهر برگزار شد و پایان بخش برنامه‌های عاشورای حسینی، مراسم شام غریبان شهدای دشت کربلا بود.

امسال به خاطر شرایط کرونی و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، مراسم و مجالس حسینی با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در نقاط مختلف برگزار شد.

مراسم شام غریبان سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام در نقاط مختلف استان بوشهر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

در گلزار شهدای بهشت صادق علیه‌السلام بوشهر، مراسم شام غریبان همراه با روضه‌خوانی در وصف شهادت امام حسین علیه‌السلام و دیگر شهدای دشت کربلا و اسیران واقعه عاشورا برگزار شد.

عزاداران حسینی ضمن هم‌نوا شدن با مداح مراسم، به یاد شهدای دشت کربلا و اسرا نهضت عاشورا شمع روشن و عزاداری کردند.

نوحه‌های این مراسم یادآور آوارگی اهل بیت امام حسین علیه‌السلام، اسیران و کودکان بازمانده از واقعه کربلا است که در غروب عاشورا، بی‌سرپناه در تاریکی شب، در بیابان‌های کربلا به سر می‌برند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای محرم تاکنون هیئت‌های مذهبی بوشهر برنامه‌های متنوعی را در نقاط مختلف داشته‌اند.

سید ناصر فاطمی اضافه کرد: مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در بوشهر بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تشدید محدودیت‌ها برگزار شده است.

وی افزود: مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدا کربلا در میان غم و اندوه عزاداران حسینی با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) برای غربت شهیدان و اسیران نهضت عاشورا برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر