يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: کوزه سفالی کشف شده در قبرستان این شهرستان که قدمت زیادی دارد، باهماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این شهر نگهداری خواهد شد.به گزارش فکرشهر، علی قرائتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این کوزه درهنگام حفر قبر یکی از اموات در آرامستان بهشت زینب بندرریگ در هفته جاری ازسوی کارگران مشاهده می شود و آن را سالم از دل خاک بیرون می آورند. 
کد خبر: ۹۵۰۲
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۲

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: کوزه سفالی کشف شده در قبرستان این شهرستان که قدمت زیادی دارد، باهماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این شهر نگهداری خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، علی قرائتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این کوزه درهنگام حفر قبر یکی از اموات در آرامستان بهشت زینب بندرریگ در هفته جاری ازسوی کارگران مشاهده می شود و آن را سالم از دل خاک بیرون می آورند. 

وی اظهارکرد: بمحض اطلاع از پیداشدن این کوزه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اطلاع داده شد و کارشناسان برای بررسی آن به این بندر عزیمت کردند.

وی افزود: براساس بررسی های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر قدمت این کوزه که سه گوش دارد، بیش از 400 سال است.

رییس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: قصد داریم این کوزه و دیگر آثار باستانی این شهر با احداث موزه نگهداری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر