يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۶۱۷۳
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: عبدالحمید حمزه‌پور گفت: تنها راه‌حل برون‌رفت از بحران آب شرب در استان بوشهر ساخت و توسعه آب‌شیرین‌کن‌هاست.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان بوشهر در بازدید از طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بندر بوشهر در نزدیکی بوستان لیان گفت: در استان بوشهر به‌دلیل نداشتن منابع آبی شیرین روزمینی و زیرزمینی نمی‌توان برای چنین منابعی برنامه‌ریزی کرد.
 
عبدالحمید حمزه‌پور اضافه کرد: به‌دلیل نوع بافت زمین و بالا بودن شوری آبِ منابع اندک زیرزمینی نیز نه‌می‌توان چاهی زد و نه سدی ساخت، زیرا باید شیرین‌سازی شوند، پس به‌صورت مستقیم نمی‌توان از چنین آب‌هایی استفاده کرد.
 
او در ادامه افزود: به این دلایل تنها راهبرد وزارت نیرو و استان بوشهر ساخت و افزایش آب‌شیرین‌کن‌ها است و ما هم‌اکنون نزدیک به ۴۰ هزار مترمکعب آب شیرین‌کن در دست ساخت داریم.
 
حمزه‌پور گفت: شیرین‌سازی آب دریا نیز کاری سخت و طولانی است که برخی از تجهیزات آن نیز باید از خارج از کشور وارد شود و همین گاهی کار را عقب انداخته است.
 
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان بوشهر با اشاره به این‌که دو آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی و ۱۷ هزار مترمکعبی در شهر بوشهر در دست ساخت است، افزود: تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از دو طرح در زمستان امسال به بهره‌برداری برسد، تا تابستان آینده فصل پایدارتری در تأمین آب آشامیدنی مردم استان باشد.

نظرات بینندگان
فرامرز نادرخانی
|
-
|
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
در سال ۱۳۵۱هم کارشناسان چنین طرحی را بزای خ وج ایران از خشکسالی ارائه کردند ولی در حد حرف باقی ماند 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر