پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۰۲۹
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: فراخوان سومین دوره رویداد فرهنگی - ادبی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) شاعر فقید شهرستان گناوه  روز چهارشنبه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور روز چهارشنبه در این ارتباط در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رویداد با هدف ارج نهادن به سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر همانند ۲ دوره گذشته در بخش‌های غزل‌های ارسالی ۰حداقل سه و حداکثر پنج اثر)، مجموعه ‌غزل چاپ‌شده (کتاب باید در یکی از سال‌های ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقاله‌‎ها و پژوهش‌ها باید در خصوص غزل باشد) برگزار می‌شود.

حسن فرهادی افزود: غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران برای حضور در این جایزه باید نخست در سایت جایزه به نشانی www.hjpa.ir  ثبت نام کرده، سپس مدارک و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ملی به نشانی استان بوشهر (بندر گناوه- صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن ۰۹۰۲۵۶۷۰۰۷۱ ارتباط  برقرار کنند.

وی ادامه داد: طبق فراخوان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی ۳۰ سال است و بخش‌های کتاب و پژوهش نیز شرایط سنی ندارد.

فرهادی ادامه داد: بیش از نیمی از شعرهای کتاب‌های ارسالی در بخش مجموعه اشعار باید در قالب غزل سروده شده باشد و همه داوطلبان در مرحله ثبت‌نام لازم است تصویر کارت ملی خود را در سایت، بارگذاری کنند.

وی افزود: افراد متقاضی در بخش مجموعه‌ غزل باید مجموعه اشعار خود را اعم از جلد، صفحه شناسنامه و اشعار کتاب را در وبسایت www.hjpa.ir بارگذاری کنند که فایل ارسالی نیز باید با فرمت پی.دی.اف باشد.

به گفته دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، آخرین مهلت ارسال اثر به این جایزه پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ است و دسته‌بندی و ارسال آثار برای داوران نیز ۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه صورت می‌گیرد.

فرهادی اظهار داشت: سپس آثار رسیده به دبیرخانه در بازه زمانی ۱ تا ۳۰ آذرماه سال جاری مورد داوری قرار می‌گیرند.

فرهادی ادامه داد: محمدرضا روزبه، کبری موسوی قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی داوری بخش پژوهش این دوره از جایزه را عهده‌دار هستند.

وی تصریح کرد: همچنین مجتبی صادقی، غلامرضا طریقی، شهرام میرزایی، صالح دروند و زینب چوقادی آثار رسیده به دو بخش غزل و غزل‌های ارسالی را مورد داوری و بررسی قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: برگزیدگان این دوره یکم دی‌ماه معرفی خواهند شد و آیین پایانی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ۱۱ دی ‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید و غزلسرای جنوبی در زادگاه وی با تجلیل از برگزیدگان این دوره برگزار می‌شود.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر