يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
روز جمعه در دشتی صورت گرفت؛
فکرشهر: ویزیت رایگان و عمل جراحی چشم بیماران دربیمارستان صحرایی خیریه نوآوران سلامت مستقر در روستای زیارت ساحلی شهرستان دشتی روز جمعه توسط وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد...
کد خبر: ۹۸۲۴
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: ویزیت رایگان و عمل جراحی چشم بیماران دربیمارستان صحرایی خیریه نوآوران سلامت مستقر در روستای زیارت ساحلی شهرستان دشتی روز جمعه توسط دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

به گزارش فکرشهر، وزیر بهداشت که در راستای طرح تحول نظام سلامت و بنا به اظهارات خود در گفت و گو با ایرنا،حضور خود را یک امر شخصی و وظیفه انسانی ودینی عنوان کرده است، در جمع مسئولان بهداشت و درمان استان افزود: شعبه موسسه خیریه نوآوران سلامت به عنوان شعبه جنوب کشور در استان بوشهر راه اندازی می شود.

وی از فعالیت این موسسه در تمام مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: موسسه خیریه ای نوآوران سلامت اکنون به روستاییان محروم استان بوشهر خدمات درمانی چشم پزشکی و دندان پزشکی ارایه می دهد که تمام این خدمات و اعمال جراحی به صورت رایگان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مشکل ماندگاری پزشکان در نقاط مختلف استان که یکی از مشکلات حوزه درمان استان بوشهر بود برطرف شده است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: با انتقال پزشکان به ویژه پزشکان بومی در رشته های مختلف پزشکی به مناطق مختلف استان بوشهر وضعیت رسیدگی به درمان مردم بهبود بیشتری می یابد.

وی با تاکید بر تامین نیروهای درمانی ازطریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: نیازمندی های پزشکی متخصص استان با راه اندازی رشته های مورد نیاز در دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود و سال آینده این مهم محقق می شود.

هاشمی در خصوص مشکلات درمانی مناطق صنعتی پارس جنوبی هم گفت: مشکلات درمانی مناطق صنعتی پارس جنوبی با سرمایه گذاری تامین اجتماعی برطرف می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: کاروان نوآوران سلامت از اول آذر امسال در منطقه زیارت ساحلی از توابع شهرستان دشتی مستقر شده و تاکنون خدمات ارزنده ای به بیماران در حوزه چشم و دندان ارایه کرده است.

علیرضا رییسی افزود: در سه ماه گذشته چهار هزار و 400 نفر در منطقه دشتی ویزیت چشم پزشکی شدند که 320 عمل جراحی نیز به صورت رایگان در حوزه لوچی چشم و مشکل آب مروارید انجام شده است.

وی گفت: با توجه به کمبود چشم پزشک و بیماریهای مختلف چشمی به دلیل شدت نور آفتاب و فراهم بودن امکانات لازم در استان برای ایجاد شعبه نوآوران سلامت در جنوب، می طلبد مسوولان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کاروان نوآوران سلامت دارای چهار بخش بینایی سنجی، چشم پزشکی، دندانپزشکی و پشتیبانی است که خدمات گوناگون به مراجعه کنندگان ارایه می کنند.

رییسی تاکید کرد: این حرکت پزشکان در ارایه خدمات مطلوب و رایگان به مردم محروم یک حرکت جهادگرانه است که سبب افزایش رضایت مندی مردم و ایجاد افزایش امید در آنان شده است.

بر اساس این گزارش، در سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به دشتی، چندین معاینه و عمل جراحی نیز توسط شخص وزیر به انجام رسید.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر