دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۱۳۸
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی به شمار می‌رود و فرصتی برای توسعه صنایع نفت و گاز در این استان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی، احمد محمدی زاده در نشست شورای راهبردی پتروشیمی‌های استان بوشهر گفت: طرح‌های توسعه‌ای صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان هم گسترش یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی کشور، راهی بجز حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌ سرمایه گذاری‌های کلان کشور نداریم.

محمدی زاده بیان کرد: تاسیسات عظیم مستقر در پارس جنوبی از منابع و ثروت‌های کشور است و باید از منافع این سرمایه‌گذاری‌ها به نفع مردم استفاده شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد و باید با همدلی و وحدت به مردم در این عرصه کمک شود.

وی اضافه کرد: اگر در جنگ اقتصادی، همه مسئولان و دلسوزان نظام با هماهنگی و همدلی پای کار باشند و مردم این همدلی را احساس کنند بدون شک آنها نیز همانند دوران دفاع مقدس پشتیبانی می‌کنند و نتیجه آن رسیدن به استقلال اقتصادی خواهد بود.

محمدی زاده با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنایع نفت و گاز در عسلویه گفت: درصدی از سود خالص پتروشیمی‌های فعال در پارس جنوبی باید به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی در این استان هزینه شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های در دست اجرای مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز با هماهنگی استانداری نهایی و برای پروژه‌های جدید هم یک برنامه و فرایند دقیق تعریف شود تا بخش بیشتری از استان بوشهر از منابع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز بهره‌مند شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران طرح‌های کلان فرش قرمز در استان پهن می‌شود اضافه کرد: با وجود اینکه اقدامات اجرایی منطقه آزاد بوشهر هنوز آغاز نشده اما آماده همکاری برای سرمایه‌گذاری طرح‌های نفتی و گازی در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه جدول سپرده‌گذاری منابع مالی پتروشیمی‌ها مستقر در استان بوشهر با هماهنگی استانداری و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها تدوین شود، افزود: موضوع استفاده از ۵۰ درصد نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز به صورت جدی از سوی شورای راهبردی پتروشیمی های این استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

محمدی زاده گفت: استفاده از توان مدیران بومی در صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر از مطالبات جدی نخبگان و چهره های سیاسی و اجتماعی این استان است، لذا شورای راهبردی پتروشیمی ها، گزارش شفافی از میزان حضور مدیران بومی در صنایع نفت و گاز اعلام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر