يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر؛
فکرشهر- فاطمه غلامی: نمایشگاه «کارتون های کرونایی» توسط هنرمند برازجانی نهم آبان ماه در محل سازمان تبلیغات این شهر افتتاح شد...
کد خبر: ۹۹۴۵۵
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

فکرشهر- فاطمه غلامی: نمایشگاه «کارتون های کرونایی» توسط هنرمند برازجانی نهم آبان ماه در محل سازمان تبلیغات این شهر افتتاح شد.

علیرضا احمدی خرم، در گفت و گو با خبرنگار « فکرشهر» در مورد این نمایشگاه اظهار داشت: حدود ۲۵ سال است که در زمینه ی کارتون و کاریکاتور فعالیت می کنم.

وی بیان کرد: این نمایشگاه که حاوی ۴۰ اثر است که چهاردهمین نمایشگاه انفرادی من و با محوریت موضوع کروناست.

احمدی خرم در مورد فعالیت های هنری اش توضیح داد: طی این سال ها در تعداد زیادی نمایشگاه و جشنواره های گروهی در حوزه ی کارتون و کاریکاتور شرکت کرده ام و البته کنار آن در حوزه ی ادبیات، طنز و داستان کوتاه هم کار می کنم.

این کاریکارتوریست در رابطه با آثار موجود در نمایشگاه اظهار داشت: کار ها از همان بهمن یا اسفند سال ۹۸ که شروع بیماری کرونا بود، استارت خورده است؛ و در مجموع، آثار به نمایش گذاشته شده مربوط به حدود یک سال و نیم تا دو سال است. 

وی در خصوص موضوع آثار گفت: در هر مرحله با توجه به بخشی از بیماری که برجسته شده بود را کار کردم؛ مثلا بحث فاصله گذاری اجتماعی، ماسک، واکسن و تلاش های کادر درمان. من موضوعات کرونا را در رسانه های مختلف رصد می کردم و ایده ها را بر اساس این موضوعات در ذهن تجسم و کار کردم. برای مثال سال ۱۴۰۰، سال گاو بود که با کرونا تلفیق کردیم و خیلی موضوعات دیگر.

احمدی خرم در رابطه با زمان برگزاری نمایشگاه اظهار داشت:  تصور من این بود که این نمایشگاه متناسب با پیک پنجم و پایان بیماری باشد؛ یعنی تا قبل از اینکه پیک پنجم تمام شود و کرونا موضوعیت خود را از دست بدهد، این کار را انجام دهم. ولی متاسفانه امروز در ابتدای پیک ششم هستیم.

این هنرمند درباره ی هدف خود از برگزاری این نمایشگاه گفت: حدود دو سال است که با بیماری کرونا دست به گریبان هستیم و تصور نمی کردیم این بیماری تا این حد فراگیر و گسترده شود. ایده ی اولیه ی من نمایشگاه نبود و فکر می کردم بیماری کوتاه مدتی است و نهایتا با چند کار مطبوعاتی کلی که من ‌کار کردم، اتمام پیدا می کند ولی طولانی شدن آن باعث شد آن را در قبال هنر جدی تر بگیرم.

وی ادامه داد: انگیزه ی اصلی من این بود که به سمت ساده انگاری نرویم و با زبان هنر، این بیماری را در ذهن مردم زنده نگه داریم.

علیرضا احمدی خرم افزود: من در ذهنم این نمایشگاه را به کادر درمان و شهدای سلامت تقدیم کرده بودم و امیدوارم این نمایشگاه گامی کوچک باشد برای فرهنگ سازی این بیماری و آن اهدافی که در ذهن دارم تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: حدود دو سال است که ما با این بیماری زندگی می کنیم و داغ ها و درد های زیادی را به جامعه ی ما وارد کرده است؛ شاید اگر این بیماری نبود کارهای من جنبه ی طنزآمیز داشت ولی یک تلخی در تمام کار ها هست که از آن گریزی نیست.

احمدی خرم بیان داشت: نسبت به این بیماری بیدار باشیم، هر روزی که از این بیماری می گذرد تلخی هایی را برای جامعه ی ما به همراه دارد بنابراین تلاش کنیم با رعایت پروتکل ها و کنترل بیماری از آن گذر کنیم.

به گزارش فکرشهر، نمایشگاه کارتون های کرونایی، ۹الی۱۳ آبان ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سازمان تبلیغات برازجان واقع در خیابان چمران این شهر برای بازدید عموم دایر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر