دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حفاظت از منابع آب و ارتقا راندمان آبیاری و استفاده بهینه از منابع آبی موجود، تجهیز مزارع و باغات به سامانه نوین آبیاری از جمله سیاست‌های اصلی در جهاد کشاورزی بوشهر است.\n\nوی عنوان کرد: در سال جاری زراعی تا 2500 هکتار از مزارع و باغات را به سامانه نوین آبیاری تجهیز می‌کنیم ضمن اینکه پوشش کانال‌های آبیاری درجه 3 و 4 که بالغ بر 570 کیلومتر انجام شده است.
کد خبر: ۹۹۶۸
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدتقی منوچهری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حفاظت از منابع آب و ارتقا راندمان آبیاری و استفاده بهینه از منابع آبی موجود، تجهیز مزارع و باغات به سامانه نوین آبیاری از جمله سیاست‌های اصلی در جهاد کشاورزی بوشهر است.

\n\n

وی عنوان کرد: در سال جاری زراعی تا 2500 هکتار از مزارع و باغات را به سامانه نوین آبیاری تجهیز می‌کنیم ضمن اینکه پوشش کانال‌های آبیاری درجه 3 و 4 که بالغ بر 570 کیلومتر انجام شده است.

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی اراضی به عنوان یکی از راهکارهایی مهم در جلوگیری از هدر رفت آب به ما کمک می‌کند ضمن اینکه امسال 19 هزار هکتار اراضی استان بوشهر تجهیز و نوسازی شده است.

\n\n

منوچهری گفت: کل طرح‌های آبی و خاکی جهاد کشاورزی استان بوشهر با 85 درصد اعتبار دولتی و 15 درصد سهم کشاورز اجرا می‌شود.

\n\n

وی در ارتباط با اصلاح باغات خرما گفت: اصلاح شیوه آبیاری سنتی نخیلات از برنامه‌های ماست و 23 هزار هکتار نخیلات بوشهر که به شیوه آبیاری سنتی غرقابی انجام می‌شود نیاز است به سیستم مدرن تجهیز شوند.

\n\n

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر اذعان داشت: حذف درختان فرسوده و جایگزینی آنان با ارقام تجاری و بازارپسند از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

\n\n

منوچهری متذکر شد: توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم به ویژه آلوئه‌ورا که با شرایط استان بوشهر همخوانی دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر