يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۷۸۹
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: خروجی شهر دالکی تا روستای قلعه سفید واقع در محور برازجان – کنارتخته به طول یک کیلومتر که پیش از این فاقد روشنایی بود با نصب تعداد ۱۸ پایه روشنایی تکمیل شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سید حمیدرضا علم افزود: با نصب این پایه‌های روشنایی، ایمنی سفر در این محور به خصوص در محدوده روستای قلعه سفید افزایش می‌یابد.

وی گفت: طرح روشنایی محور دالکی - کنارتخته با ۱۰ میلیارد ریال انجام و به این وسیله روشنایی گردنه کنارتخته و ادامه آن تا شهر دالکی که نقش مهمی در ارتقا ایمنی عبور و مرور وسایط نقلیه در شب هنگام دارد تکمیل می‌شود.

علم با اشاره به ایمن سازی محور دالکی – کنارتخته افزود: به دلیل وجود نقاط پرتگاهی، این محور همواره از جمله محور‌های حادثه خیز استان بود که با اجرای دیوار درجا به یکی از ایمن‌ترین محور‌های استان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: برای انجام و اجرای طرح دیوار درجا و رنگ آمیزی آن در محور دالکی به کنارتخته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هزینه شده است. همچنین برای افزایش ضریب ایمنی محور برازجان – کنارتخته و همچنین گردنه‌های واقع در این مسیر، تعداد قابل توجهی تابلو و علائم ایمنی شامل اخباری و انتظامی نصب شده است.

علم گفت: راهداری استان برای محور برازجان به کنارتخته که بخشی از کریدور شمال به جنوب و از جمله محور‌های شریانی کشور است برنامه طرح راهداری زمستانی را نیز در دست اجرا دارد و با شناسایی نقاط ریزشی آن اقدام‌های پیش‌گیرانه را آغاز کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر