چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۲۱۸
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: رئیس خانه تعاون استان بوشهر گفت: تاکنون ۲هزار نفر از جامعه کارگری این استان برای خانه دار شدن در سامانه نهضت ملی جهش تولید مسکن نام ‏نویسی کردند.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین درایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای اصل ۴۱ و ۴۳ قانون اساسی و اجرای ماده ۱۴۹ قانون کار و آئین نامه اجرایی آن مبنی بر تکلیف کافرمایان برای تامین مسکن از طریق تعاونی‎‌های مسکن، تفاهم‌نامه ای با وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین مسکن کارگران واجد شرایط و بخش تعاون امضا شده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط رسالت اتاق تعاون ثبت نام و ساماندهی اطلاعات متقاضیان و ارسال آن به سامانه وزارت راه و شهرسازی است که در ادامه نسبت به تامین زمین و مصالح مسکونی موردنیاز واحدها اقدام خواهد شد.

رئیس خانه تعاون استان بوشهر افزود: پس از ارسال اطلاعات متقاضیان در وزارت راه و شهرسازی وضعیت استفاده آنان از تسهیلات دولتی مسکن بررسی و در صورت راستی آزمایی زمین و وام در اختیار اتاق تعاون قرار می‌گیرد و سپس اتاق نیز سهم آورده را مشخص می‌کند.

درایی افزود: در این زمینه سعی بر انتخاب سازندگان و تعاونی‎‌های مسکن خوشنام است تا پروژه در موعد زمانی مقرر اجرایی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مزیت‌‎های مهم نهضت ملی مسکن انتظار است خانواده‏ های کارگری و بخش تعاون از ظرفیت ایجاد شده برای تامین مسکن استفاده کنند.

دریایی یادآور شد: تسهیلات پرداختی در این بخش بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون است که ۲ سال نیز فرصت تنفس داشته و مدت زمان بازپرداخت برای دهک‌‏های مختلف نیز متفاوت و از ۱۲ سال به بالا است.

وی یادآور شد: نرخ سود این تسهیلات برای دهک های نخست تا سوم هفت درصد، دهک های چهارم و پنجم ۹ درصد، دهک های ششم و هفتم ۱۲ و دهک های هشتم و نهم نیز ۱۸ درصد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر