جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۹۶۷
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸

فکرشهر: ابوالحسن عالی گفت: سرانه مصرف آب در استان بوشهر برای هر نفر ۳۲۰ لیتر در شبانه‌روز است که بخشی از آن به‌دلیل گرمای هوا طبیعی است، اما بخشی از آن باید صرفه‌جویی شود.

به‌گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با اشاره به این‌که با آغاز گرما مصرف آب در استان بوشهر نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: در مهر هر سال برنامه‌ریزی‌هایی برای پیشگیری از تنش آبی در فصل گرم می‌شود که می‌بایست در ۶ ماه به انجام برسد.

ابوالحسن عالی افزود: تولید، ذخیره، انتقال، شبکه‌های توزیع و مدیریت مصرف، بخش‌هایی هستند که از ماه‌ها پیش طرح‌هایی برای آن برنامه‌ریزی و اجرا شد که بیش از ۷۰ درصد از این طرح‌ها با بیش از ۳۰ برنامه اکنون در مدار بهره‌برداری است.

او اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها بود که بخشی از آن تا اسفند ۱۴۰۲ وارد مدار شد و بخشی نیز تا پیش از تابستان امسال وارد مدار می‌شود تا به تأمین آب آشامیدنی شهروندان کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: بهره‌برداری از خط انتقال آب سد شهدای تنگ ارم برای روستا‌های آن بخش، بهره‌برداری از خط انتقال مجتمع حسین‌زائری و تکمیل ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر، هلیله و بندرگاه و چند نقطه استان نیز از دیگر برنامه‌ها برای تولید آب بود.

عالی یادآور شد که در عید نوروز امسال با کمترین کمبود آب روبه‌رو بودیم و در فروردین و اردیبهشت نیز کمترین تنش آبی را داشته‌ایم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر آمار داد که روزانه در استان بوشهر ۴۳۰ تا ۴۴۰ هزار مترمکعب آب به مصرف ۴۸۰ هزار مشترک در شهر‌ها و روستا‌ها می‌رسد.

ابوالحسن عالی ادامه داد که سرانه مصرف آب در استان بوشهر ۳۲۰ لیتر برای هرنفر در شبانه‌روز است که بخشی از آن به‌دلیل گرمای هوا طبیعی است، اما بخشی از آن طبیعی نیست و باید مصرف آب مدیریت و صرفه‌جویی شود.

او تأکید کرد که آب با بهای گزافی تولید می‌شود؛ هم انتقال آن از گچساران و کازرون و هم تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌ها؛ پس شهروندان باید تا می‌توانند صرفه‌جویی کنند تا تابستان با کمترین تنش آبی سپری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر