جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تجهیز ۱۱ حلقه چاه در آب استان با هدف رفع تنش آبی و پایداری آب مشترکان خبر داد...
کد خبر: ۲۰۰۱۲۹۰
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تجهیز ۱۱ حلقه چاه در آب استان با هدف رفع تنش آبی و پایداری آب مشترکان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح تجهیز ۱۱ حلقه چاه با ۳۸ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف استان بوشهر و به‌ویژه در شهرستان‌های دشتستان، عسلویه، جم، دشتی، دیر و کنگان اجرایی شده است.

وی افزود: دستاورد این طرح مهم رفع تنش آبی در محلات هدف و تقویت وضعیت آب‌رسانی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در مناطق برخوردار از ظرفیت آب زیرزمینی مطالعات بسیار خوبی انجام شده تا در مناطق مستعد از ظرفیت چاه‌ها برای آب‌رسانی پایدار به مشترکان هم‌استانی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: همزمان با اقدام انجام شده برای تجهیز ۱۱ حلقه چاه جدید، شبکه‌های انتقال و توزیع آب نیز بهسازی و نوسازی شده تا با کاهش هدررفت شاهد رفع تنش آبی در استان باشیم.

عالی اظهار کرد: تعریف طرح‌های آب‌شیرین‌کن در مناطق مختلف از دیگر رویکرد‌هایی است که با هدف آب‌رسانی پایدار در مناطق مختلف استان بوشهر اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: با اقدام‌های متنوع اجرا شده در حوزه آب‌رسانی پایدار در استان بوشهر، همچنان صرفه‌جویی راهبردی انکارناپذیر به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: سرانه مصرف آب شرب در استان بوشهر ۲۸۰ لیتر در شبانه روز و ۱۰۰ لیتر فراتر از متوسط کشوری است که با چنین وضعیتی بازنگری در نحوه مصرف آب شرب در استان بسیار ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر