چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: امسال علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی بارندگی ها، با کاهش شدید سطح منابع آب زیرزمینی مواجه هستیم...
کد خبر: ۲۰۰۳۱۶۶
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: امسال علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی بارندگی ها، با کاهش شدید سطح منابع آب زیرزمینی مواجه هستیم.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، علی محمدی اظهار داشت: برخلاف همه پیش بینی‌های انجام شده، تا کنون سال آبی نامطلوبی را پشت سر گذاشته ایم و پس از سپری شدن پاییزی خشک، در زمستان نیز شرایط ایده آلی تجربه نشده است.

وی گفت: میانگین بارندگی استان بوشهر در سال آبی جاری ۶۲ میلیمتر بوده است که نسبت به سال آبی گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

محمدی افزود: منابع آب استان بوشهر از حوضه‌های آبریز بالادست در استان‌های مجاور تاثیرپذیری زیادی دارد و در این حوضه‌های آبریز نیز شاهد کاهش شدید بارندگی و خشکسالی‌هایی بیش از استان بوشهر بوده ایم.

وی اظهار داشت: تاثیر کاهش بارندگی ها، نه تنها بر منابع آب سطحی بلکه بر منابع آب زیرزمینی نیز قابل مشاهده است به طوری که میانگین افت سطح آب‌های زیرزمینی استان بوشهر ۱ متر است و در برخی نقاط به ۴ متر نیز افزایش یافته است.

محمدی گفت: شرایط اقلیمی نامطلوب، برداشت‌های غیرمجاز و بهره وری پایین آب در بخش کشاورزی موجب افزیش فشار بر منابع آب و ایجاد نارضایتی برای بهره برداران شده است.

وی با اشاره به ضرورت سازگاری با شرایط اقلیمی استان و کشور افزود: این شرکت با تمام توان خود از طرح‌ها و ابتکاراتی که موجب مدیریت بهتر منابع آب شود حمایت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر