پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۱۳۱
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲ سد باغان و اخند به مرحله آبگیری رسیده است گفت: اکنون حجم ذخیره‌سازی آب استان بوشهر ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که ۵۰ میلیون مترمکعب آن در سفر رئیس جمهور به این ظرفیت افزوده شد.

به گزارش فکرشهر، علی محمدی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه آب آشامیدنی از ۳ منبع تأمین می‌شود اظهار داشت: منابع آب شرب استان از محل تأسیسات آب‌شیرین‌کن، سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و آب زیرزمینی تأمین می‌شود که الحمدلله در این حوزه‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی به منابع تأمین کننده آب کشاورزی پرداخت و بیان کرد: اکنون سد رئیس علی دلواری، آبیاری شبکه پایین دست این سد انجام می‌دهد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه در منابع آب اراضی کشاورزی تنگستان هم مشکلی وجود ندارد گفت: تکمیل سازه‌های آبی در دستور کار قرار گرفته که با وارد مدار شدن آن‌ها مشکل آب کشاورزی و شرب استان به‌صورت ۱۰۰ درصد برطرف می‌کند.

محمدی با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در فصل پاییز و زمستان تصریح کرد: مطابق پیش‌بینی هواشناسی و بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو مانور‌های مختلفی در زمینه هدایت آب‌های روان و ذخیره‌سازی آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون استان بوشهر آماده ذخیره ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب باران است خاطرنشان کرد: این ۴۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت آب‌های ذخیره شده کنونی در سازه‌ها اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به مرحله آبگیری رسیدن ۲ سد در سفر رئیس جمهور در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: با آغاز آبگیری سد باغان و اخند ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت ذخیره‌سازی آب استان بوشهر افزوده شده است.

محمدی بیان کرد: علاوه بر این سد دالکی و باهوش با ساخت فرازبند و کنترل سیلاب آن‌ها می‌تواند در زمان بارندگی در هدایت آب‌های روان کمک کند.

وی تأکید کرد: هنگام بارندگی مردم از توقف و اسکان حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند تا شاهد حوادث نباشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر