چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: تکمیل سد دالکی مشکل آب در شهرستان دشتستان را برای همیشه حل می‌کند...
کد خبر: ۲۰۰۳۲۲۴
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: تکمیل سد دالکی مشکل آب در شهرستان دشتستان را برای همیشه حل می‌کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد بنافی در همایش بانوی آب در دشتستان اظهار داشت: در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما همواره بر مقوله صرفه‌جویی و جلوگیری اسراف و تبذیر تأکید شده است.

وی به نقش مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب شرب پرداخت و افزود: با توجه به مصارف بالای آب در بخش خانگی در کشور، قطعاً نقش مدیریت مصرف آنان توسط با محوریت بانوان بسیار مهم است.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه بانوان به عنوان مدیران اصلی خانواده هستند و در اقتصاد خانواده بسیار اثر گذار عمل می‌کنند یاد آور شد: بانوان با اندیشه و تدبیر خود برای تأمین نیاز‌های خانواده و چگونگی مصرف آب برنامه‌ریزی و در انتقال فرهنگ و الگوی صحیح مصرف آب به فرزندان، همسر و نزدیکان نقش اصلی داشته باشند.

وی با اشاره به تمدن چند هزار ساله و غنای فرهنگ بانوان در دشتستان خواستار ورود بانوان در عرصه فرهنگ سازی و تبیین صرفه جویی در مصرف آب شد.

بنافی به پیشرفت ۵۵ درصدی ساخت سد دالکی با ظرفیت ۲۸۰ میلیون متر مکعب، به عنوان بزرگ ترین پروژه عمرانی استان اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر آب مورد نیاز شهرستان از استان‌های همجوار تأمین می‌شود با بهره برداری از سد دالکی مشکل تأمین آب شهرستان برای همیشه حل خواهد شد.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: سال آینده طبق جدول زمانبندی آبگیری سد را به حول قوه الهی خواهیم داشت.

همایش بانوی آب با هدف تقویت رویکرد به موضوع زنان و نقش آنان در مدیریت مصرف آب به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور بانوان فعلان و کارمند شهرستان برگزار شد.

در این مراسم به تعدادی از مشترکین کم مصرف آب شهری هدایایی اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر