پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۶۳۶
جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: برای نخستین بار پس از پایان لایروبی رودخانه حله و تکمیل سازه تقسیم کننده آب شاخه شمالی بندبصری، آب سد رییسعلی دلواری برای آبیاری زمین‌های این منطقه رهاسازی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی در نشست با رئیس سازمان بسیج سازندگی استان که به‌منظور هماهنگی رهاسازی آب سد رییسعلی دلواری برگزار شد، بیان کرد: رودخانه و تالاب حله یکی از مناطق مهم در حوزه زیست انسانی و طبیعی است و صیانت از آن یک وظیفه مشترک میان همه دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: تامین حداکثر ظرفیت ممکن آب برای بهره‌برداری‌های زیست محیطی و کشاورزی یکی از تعهدات مهم شرکت آب منطقه‌ای است و باوجود خشکسالی‌های اخیر، نهایت تلاش خود را از طریق روش‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای برای عمل به این تعهد به کار بسته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آخرین پیشرفت طرح جامع ساماندهی زهکش‌ها، رودخانه حله و سازه تقسیم کننده آب بند بصری گفت: در سال جاری و با توجه به نیاز‌های منطقه طرحی جامع با هدف بهبود فرآیند آبیاری و تامین حداکثری آب پایین دست آغاز شد.

وی با اشاره به اجزای این طرح گفت: لایروبی ۵۹ کیلومتر از زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان، لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله، ساماندهی و بهسازی سازه تقسیم کننده آب بند بصری و لایروبی تالاب حله مجموعه‌ای از اقدامات اجرا شده یا در حال اجرای این طرح است.

محمدی عنوان کرد: در زمان حاضر سازه تقسیم کننده آب شاخه شمالی به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده شاخه جنوبی نیز در حال اجرا است و امیدواریم تا پیش از نخستین بارندگی، عملیات بتنی این سازه نیز تکمیل شود.

وی این طرح را یک اقدام جهادی و میان بخشی نامید و اظهار کرد: عملیات لایروبی شاخه جنوبی از سوی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و لایروبی تالاب از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ادامه داد: لایروبی شاخه شمالی رودخانه نیز به طول ۶۵ کیلومتر از سوی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر تکمیل شده است و در زمان حاضر زیرساخت‌های لازم برای تحویل آب به کشاورزان و باغداران این منطقه آماده است.

وی گفت: رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری برای حقابه‌بران حاشیه رودخانه حله آغاز شده است و امیدواریم نتیجه این اقدامات دریافت حجمی راضی کننده آب از سوی بهره‌برداران باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر