پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۵۱۵
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

فکرشهر: رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت: به منظور توسعه اقتصادی استان بوشهر، هیچ محدودیتی در زمینه تأمین آب صنایع این استان از دریا وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، مهرزاد احسانی ظهر جمعه در جریان بازدید از طرح‌های تأمین آب استان بوشهر گفت: این استان ظرفیت تأمین آب از منابع مختلف درون سرزمینی و دریا را دارد و برای توسعه هرچه بیشتر صنایع، تأمین آب صنعت استان ساحلی بوشهر از منابع دریا انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه ستادی و همچنین شرکت آب منطقه‌ای بوشهر این آمادگی وجود دارد تا تخصیص مورد نیاز این حوزه را بدون محدودیت بررسی و اجرایی کند.

رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور با اشاره به روند مطلوب طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر گفت: هدف‌گذاری ما آبگیری دو سد دالکی و باهوش تا پایان سال آینده و بهرمندی کشاورزان از این دو سد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

احسانی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال جاری نخلداران اهرمی از مواهب آب پایدار سد خاییز بهرمند شده و تأثیر آن در کشاورزی را به طور ملموس مشاهده کردند، امیدواریم تا سد باهوش نیز در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و این رضایتمندی دوچندان شود.

وی با اشاره به هشدار‌های هواشناسی در خصوص بارش‌های سال جاری گفت: با توجه به تغییر اقلیم و رگباری بودن بارندگی‌ها، پاکسازی و حفاظت از گلوگاه‌های آبگذری و مسیر‌های سیلاب بسیار حائز اهمیت است.

احسانی عنوان کرد: در شهرستان دشتستان اقدامات ارزشمندی جهت عبور ایمن سیلاب از رودخانه‌ها و آبراه‌ها با همکاری نهاد‌های قضائی، انتظامی و فرمانداری انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر