چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۷۴۸
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۸۶۷ سازه آبخیزداری در استان احداث شده است، گفت: طرح آبخیزداری دره امیری دیلم با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالحسین گرشاسبی صبح امروز در هشتمین جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیزداری استان بوشهر طرح آبخیزداری دره امیری دیلم را یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های جنوب کشور نام برد و اظهار داشت: این سازه خاکی سیمانی که آرزوی دیرینه مردم شهرستان دیلم و منتظر اجرا چنین پروژه‌ای بودند سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح آبخیزداری دره امیری دیلم بالای ۷۰ درصد دانست و بیان کرد: حجم مخزن این سد ۱.۲ میلیون مترمکعب است که نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها در زمان بارش باران و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر کنترل رسوب و تقویت آب‌های زیرزمینی را از دیگر ویژگی طرح آبخیزداری دره امیری دیلم دانست و بیان کرد: برای این پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و منابع مالی پیش‌بینی شده که امید می‌رود با تزریق اعتبارات بیشتر این طرح مهم در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری به بهره‌برداری برسد و مردم به این آرزوی دیرینه خود دست یابند.

گرشاسبی در ادامه با بیان اینکه بوشهر جزء شش استان برتر در تدوین سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز کشور معرفی شده است، تصریح کرد: با تزریق اعتبارات ملی و استانی به حول و قوه الهی اتفاقات خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان رقم خواهد خورد.

وی به طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: تاکنون ۸۶۷ سازه آبخیزداری در استان بوشهر احداث شده است. با توجه به اعتبارات خوبی که در حوزه آبخیزداری اختصاص داده شده در آینده شاهد اجرا پروژه‌های مهم و قابل توجهی در استان بوشهر خواهیم بود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه آبخیزداری

محمدهادی رستمیان نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: همگان باید واقعیت مشکلات پیش‌روی ناشی از کم‌آبی را به خوبی درک کنند، زیرا که تصور زندگی بدون آب ممکن نیست.

وی با بیان اینکه اجرا طرح‌های آبخیزداری در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد اضافه کرد: اجرا طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در استان بوشهر حیاتی است و در مجموع آثار و نتایج آن به نفع مردم منطقه برمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه آبخیزداری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی در آگاهی جامعه در سطح خرد و کلان و مشارکت مردم در طرح‌های آبخیزداری به نحو أحسن استفاده شود و در این راستا پویش مردمی در استان حتماً راه‌اندازی شود.

رستمیان با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری رضایت مردم به همراه دارد بیان کرد: به‌دلیل اثربخشی آن، مردم درخواست اجرا طرح‌های آبخیزداری در نقاط مختلف دارند که امید می‌رود طرح‌های مورد نظر اجرایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر