چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۴۸
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) که در آن نیروهای جوان و باانگیزه وجود دارد به سمت انجمن‌های کتابخوانی سوق داده شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در آیین اعطای پروانه فعالیت انجمن مردم نهاد دوستداران کتاب گناوه افزود: کتاب و کتابخوانی در جامعه نقش آگاه‌سازی دارد و هر جامعه‌ای که از این فرصت بهره ببرد در زمینه‌های اجتماعی،  اقتصادی و فرهنگی توسعه می‌یابد.

وی اظهار کرد: توسعه فرهنگی پیش زمینه توسعه سایر بخش‌ها است که در این راستا نقش مراکز فرهنگی بویژه کتابخانه‌ها و سمن‌ها  پررنگ است و باید از ظرفیت‌های موجود در این حوزه‌ها بهره ببرند.

مهرجو  گفت: سمن‌ها در توسعه و گسترش جامعه نقشی مهم ایفا می کنند و در این شهرستان کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند.

فرماندار گناوه افزود: در چندسال اخیر ۲۶ مجوز برای فعالیت سمن‌های این شهرستان  صادر شده که از این مجموع ۱۸ مورد به صدور پروانه انجامیده است.

وی بیان کرد: در انجمن‌های تشکیل شده شهرستان افراد و اقشار مختلف، نخبگان و دلسوزان وجود دارند که تاثیرگذار در تصمیم های دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند و پایه و اساس خوبی برای پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

مهرجو گفت: رسانه‌های این شهرستان از جمله ایرنا در بین شهرستان‌های استان بوشهر در عرصه اطلاع رسانی و انتشار به موقع اخبار و رویدادهای منطقه موفق عمل کرده‌اند و  پیشتاز و پیشگام هستند که لازم است از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده برای توسعه و پیشرفت ببریم.

فرماندار گناوه اظهارداشت: فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتابخوانی رضایت بخش است و باید تلاش شود با خواندن کتاب و  ظرفیت کتابخانه‌ها برای توسعه و پیشرفت استفاده بهینه صورت گیرد.

 مدیرعامل انجمن دوستداران کتاب گناوه گفت:  بعد از زبان و تکلم،  نوشتن و کتابت بزرگ‌ترین اختراع بشر به حساب می‌آید و  زبان و نگارش است که دانش و تجربه‌های بشری را به نسل‌های بعد از خود منتقل می‌کند.
 مصطفی خرمی افزود: توسعه فرایندی چند وجهی است که اگر بخواهیم بدان دست یابیم باید از تجربه زیست بشر و دانش افراد مختلف در سراسر گیتی به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

وی اظهارداشت:  انجمن دوستداران کتاب شهرستان گناوه در دوران فعالیت و رسالت خود که همان  افزایش سطح آگاهی عمومی و توسعه گفتمان نقادانه در سطح جامعه بوده، برنامه‌های مختلفی نظیر یکشنبه‌های کتاب ،تجلیل از نویسندگان و فعالان  عرصه کتاب برگزار کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر