چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جلسه ستاد بحران آب دشتستان به ریاست فرماندار دشتستان و با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر ، مدیران کل آب و فاضلاب روستایی و شهری استان بوشهر و بخشداران ...
کد خبر: ۱۰۰۵۱
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۸

فکرشهر: جلسه ستاد بحران آب دشتستان به ریاست فرماندار دشتستان و با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر ، مدیران کل آب و فاضلاب روستایی و شهری استان بوشهر و بخشداران بخشهای شش گانه شهرستان  برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در جلسه ستاد بحران آب شهرستان دشتستان گفت: در سال جاری 156میلیارد ریال اعتبارات عمرانی مصوب شده استانی به حوزه آب و آبخیزداری شهرستان دشتستان اختصاص یافته است.

\n\n

دکتر ارسلان زارع  افزود: یکی از مشکلات مهم در شهرستان دشتستان موضوع توسعه و دسترسی به آب و منابع آبی مورد نیاز مردم است.

\n\n

وی در این نشست اضافه کرد: برنامه ریزی برای حل مشکلات مردم براساس دیدگاه و نگاه علمی و کارشناسی در هر حوزه ای اساس برنامه دولت تدبیر و امید است.

\n\n

\n\n

دکتر زارع اظهارکرد: تلاش می کینم با برنامه ریزی های کوتاه و دراز مدت مسائل و مشکلات شهرستان دشتستان بویژه درحوزه آب حل کنیم.

\n\n

فرماندار دشتستان بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب در جامعه و بین مردم تاکید کرد و گفت: هرگونه قطعی مدت دار و نوبت بندی آب در روستاها و شهرها با هماهنگی بخشداران و فرمانداری انجام و از قبل اطلاع رسانی لازم به مردم و مسوولان محلی صورت گیرد.

\n\n

نماینده دولت در دشتستان اضافه کرد: شهرداران موظف هستند با برنامه ریزی لازم شبکه های آب شرب شهری را از فضاهای سبز و پارک های شهری مجزا کنند.
\nوی همچنین اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل سد تنگ ارم، اجرایی شدن عملیات آبخیزداری در حوزه شهری برازجان، تانکرهای آبرسانی درمواقع اضطراری و تامین آب شرب از چاه های جدید را از دیگر برنامه های حوزه آب در شهرستان خواند.

\n\n

فرماندار دشتستان، بر برخورد با انشعاب های غیرمجاز، برنامه ریزی درحل مشکلات مناطق مرتفع، مدیریت درنوبت بندی و نظارت برخطوط آبرسانی، حل سریع شکستگی ها و افزایش میزان آب ورودی شهرستان از خطوط آبرسانی کوثر را مورد تاکید قرار دارد.

\n\n

\n\n

مهندس شاهپور رجایی نیز گفت : با وجود این که سهمیه دو برابری مصرف و تامین آب برای استان بوشهر از وزارت نیرو گرفته ایم ولی با وجود این، مصرف آب بسیار بالاست که نیاز به صرفه جویی جدی است. 

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی وضعیت منابع آبی و سفره های زیرزمینی درشهرستان دشتستان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و نیاز است همه مردم در مصرف صحیح آب و مدیریت آن مسوولان را همراهی کنند. 

\n\n

رجایی بیان کرد: منابع آبی زیرزمینی و چشمه های آبی در شهرستان دشتستان بویژه در دشت بوشکان و دهرود ارم نگران کننده است. 

\n\n

وی افزود: یکی از ظرفیت های بسیار خوب در تامین آب کشاورزی و شرب در بخش ارم دشتستان احداث سد تنگ ارم است که این مجموعه در دست اجراست و امید واریم با تخصیص اعتبارات تکمیلی شاهد بهره برداری هرچه زودتر این سد باشیم. 

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تعادل انتقال آب در آبرسانی در شهرستان دشتستان احداث ایستگاه پوزگاه در بخش آبپخش در دستور کار قرار گرفته است.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر