پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۳۷۴
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴

فکرشهر:  بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور، آمادگی در برابر در شرایط پاندمی" در یکهزار و ۹۰۰ مدرسه استان بوشهر به ۲ شیوه حضوری و مجازی، . همزمان با سراسر کشور برای آمادگی دانش‌آموزان و دستگاه‌های امدادی در مدرسه‌های استان بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، بیست‌وسومین رزمایش و مانور سراسری زلزله و ایمنی استان بوشهر امروز در مدارس استان بوشهر برگزار شد.

این مانور در شهر بوشهر با حضور دانش‌آموزان، مسئولان آموزش‌وپرورش، مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، شرکت برق، نیروی انتظامی، اورژانس و صداوسیما در دبیرستان دخترانه حضرت مریم(س) در کوی خواجه‌ها برگزار شد.

 محمود حق دوست روز دوشنبه در مانوز زلزله و ایمنی در مدرسه حضرت مریم (س) گفت: ارتقا سواد ایمنی دانش‌آموزان و آشنایی با اصل خود مراقبتی در موقع زلزله از هدف‌های برگزاری این مانور است.

وی افزود: افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

حق دوست، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله از جمله دیگر هدف‌های بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با همکاری دستگاه‌های ایمنی، دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار کند.

حق دوست گفت: مانورهای آموزشی در مدرسه سبب آمادگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی می‌شود و دانش‌آموزان نکات ایمنی مورد نیاز را برای نجات جان خود فرا می‌گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر برگزاری دوره‌های آموزشی را یک اصل برای پیشگیری و ارتقای آمادگی در زمان وقوع حوادث عنوان کرد.

جهانگیر دهقانی افزود: فراگیری آموزش‌های لازم در قالب برگزاری مانورها تاثیری مهم در کاهش خسارت‌ها و تلفات جانی دارد.

وی تاکید کرد: با برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله تلاش می‌شود دانش آموزان سه اصل حفظ خونسردی و آرامش، پناه‌گیری صحیح  و خروج اضطراری را فرا بگیرند تا به این صورت شاهد کاهش خسارت جانی و مالی باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: یکی از وظایف این جمعیت آموزش همگانی آحاد مردم است تا در زمان حوادث بتوانند از خود مراقبت کنند.

غلامرضا حاجیانی اضافه کرد: خونسردی در کنار سرعت عمل اسکان اضطراری و رسیدگی به مصدومان، تقویت روحی و روانی و ارتقای تاب آوری از جمله مهمترین هدفهای مانور زلزله است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۴۰ خانه هلال در استان بوشهر راه اندازی شده است تا زمینه ارائه آموزش‌های همگانی به روستائیان فراهم شود.

حاجیانی گفت: به دلیل سست بودن و فرسودگی سازه‌ها در روستاها بیشترین خسارت‌های ناشی از زلزله در روستاها به ثبت می‌رسد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر