پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر
کد خبر: ۱۰۱۴۵۳
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سد خاییز تنگستان که در مرداد ماه آبگیری شد اکنون در مراحل سرریز آب به سر می‌برد.

به گزارش فکرشهر از  صدا و سیما، علی محمدی افزود: با مصوبه سفر رئیس جمهور اعتباری برای تکمیل سد ابلاغ شد که در تلاش هستیم با تخصیص آن، پیمانکار پروژه را کامل کند و به مرحله بهره بردرای کامل برساند.
سد خاییز با ایجاد ظرفیت جدید آبی، موجب رونق کشاورزی تنگستان خواهد شد؛ زیرا یکی از دغدغه‌های همیشگی نخلداران اهرم، تامین آب به ویژه در فصول گرم سال است.
ساخت سد خاییز به عنوان یکی از راهکار‌های تامین آب پایدار کشاورزی در سال ۱۳۹۷ آغاز شد. تامین بخشی از حقابه ۲۰۰ هزار اصله نخل شبکه آبیاری اهرم، تامین حقابه زیست محیطی و کاهش فشار بر منابع آب زیرزمینی بخشی از اهداف ساخت این سد است.
سد خاییز از نوع خاکی با هسته رسی است و ۳۶ متر ارتفاع دارد. حجم مخزن این سد ۱۶ میلیون مترمکعب است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین گفت: سد باهوش از دیگر طرح‌های سد سازی در شهرستان تنگستان است که مراحل پایانی مطالعاتی را می‌گذراند و امسال به مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار می‌رسد.
آقای محمدی افزود: سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم آبریانی در استان با حجم ۱۵۰ میلیون متر مکعب است که از محل فاینانس خارجی تامین اعتبار شده هم اکنون مراحل قانونی آن سپری، اولین اعتبار دریافت و پیمانکار مستقر شده است.
وی گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ۱۷ درصد است که امید داریم انحراف آب امسال انجام و آبگیری آن هم ابتدا یا انتهای سال آینده انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر