پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۴۸۶
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرزهای دریایی این استان برای مقابله با سویه جدید کرونا به نام اومیکرون پایش می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه ییان  اعلام کرد: بوشهر پرواز خارجی ندارد، اما شناورهای خارجی به این استان رفت و آمد دارند و مطابق دستور وزارت بهداشت، محدودیت‌های ورود و خروج افراد به دستگاه‌های مربوط اطلاع‌رسانی شده است.

وی اظهار کرد: همان طور که اعلام شده است، افراد غیر ایرانی از کشورهای آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی اجازه ورود به ایران ندارند و مسافران ایرانی که از این کشورها وارد کشور می‌شوند باید حداقل ۲ هفته در شرایط قرنطینه باشند که در این مدت ۳ نوبت تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و پس از نتیجه منفی تست‌ها، حق خروج از قرنطینه را خواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: اگرچه ملوانان بوشهری با کشورهای آفریقایی در ارتباط مستقیم نیستند، اما با توجه به رفت و آمدشان به کشورهای حوزه خلیج فارس و امکان ابتلا به بیماری، سلامتی آنان پس از بازگشت از سفر به طور دقیق بررسی می‌شود تا از ورود سویه جدید کرونا که به نام «اُ میکرون» شهرت یافته است، جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر