جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست هم‌اندیشی با محوریت هسته های گزینش دستگاه ها به میزبانی تامین اجتماعی استان بوشهر مطرح شد
کد خبر: ۱۰۱۷۷۴
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷

فکرشهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: شکل گیری یک نظام اداری پویا و کارآمد، از یک سو مستلزم وجود تشکیلاتی منسجم با قوانین، ضوابط و آئین نامه‌های الزام آور و حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص از سوی دیگر است.

به گزارش «فکرشهر»، عباس دیری در نشست هم‌اندیشی با محوریت بررسی مسایل و مشکلات و چالش های هسته های گزینش دستگاه ها که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع و هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون مدیریت درمان و مدیران هسته های گزینش دستگاه های اجرایی استان بوشهر برگزار شد، پس از ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات و فعالیت های موثرانجام شده توسط سازمان تامین اجتماعی، نقطه نظرات و فرمایشات بنیانگزار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخصه های گزینش را تشریح کرد.  

وی درباره اهمیت و ضرورت گزینش و جذب نیروی انسانی اظهارداشت: شکل گیری یک نظام اداری پویا و کارآمد، از یک سو مستلزم وجود تشکیلاتی منسجم با قوانین، ضوابط و آئین نامه‌های الزام آور و حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص از سوی دیگر است. در این بین منابع انسانی و گزینش، با ارزش ترین و مهم‌ترین عامل در دستیابی به اهداف سازمان محسوب می‌شود چرا که نیروی انسانی به مثابه سرمایه‌ای ارزشمند، اصلی ترین منبع راهبردی هر سازمان به شمار می‌رود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر به نحوه جذب افراد در سازمان اشاره و تصریح کرد: نیروهای انسانی توانمند، تحصیلکرده، خلاق، سختکوش و دارای روحیه همکاری از میان انبوهی از داوطلبین می بایست، گزینش و جذب شوند، بنابراین استخدام افراد با این رویکرد، موجب بهبود عملکرد نظام اداری شده و خدمت رسانی مطلوب‌تر به مخاطبین نیز تضمین خواهد شد و این امر محقق نخواهد شد مگر با وجود نظام گزینش کارآمد که تمامی مراحل گزینش را با بهره گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و روش‌هایی روزآمد و مجهز به دانش روز، به انجام رساند.

دیری از زحمات مسوول گزینش استان بوشهر تقدیر کرد و گفت: در طول مدتی که آقای «صدری زاده» مسوول گزینش، در این سمت انجام وظیفه نموده اند، انصافاً تلاش ها و خدمات ارزنده و کم نظیری در حوزه گزینش و استخدام انجام شده که امیدواریم در آینده تاثیرات مثبت و سازنده آن را شاهد باشیم. 

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: نکته مهمی که در گزینش افراد باید مورد توجه قرار گیرد، حفظ کرامت و شخصیت آنان است به گونه‌ای که نقاط ضعف را بزرگنمایی نکنیم و به شخصیت کسی خدشه‌ای وارد نشود.

به گزارش روابط عمومی تامین اجتماعی استان بوشهر، معاون توسعه مدیریت و منابع و هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز در این نشست، به بیان دیدگاه های خود پرداخت و اظهارداشت: همه ما باید در تحقق اهداف و برنامه های هسته گزینش در دستگاه های اجرایی تلاش کنیم تا مجموعه ای سالم و خدمتگزار داشته باشیم و با فراغ بال بیشتری به امر خدمت به مردم و نظام بپردازیم. 

اصغر جعفری گفت: فلسفه گزینش، انتخاب بهترین فرد برای پذیرش یک مسوولیت است اما در این انتخاب باید توجه داشته باشیم که افرادی که می‌خواهند مشغول به کار شوند، به اصول نظام و قوانین و مقررات پایبند باشند.

جعفری  با بیان این که ما باید در انتخاب افراد برای تصدی سمت ها بر اساس معیارهای اسلامی و آموزه های دینی عمل کنیم، ابراز نمود: اگر در این راه گام برداریم، بخشی از آنچه را که به عنوان دین و وظیفه بر عهده ماست به انجام رسانده ایم.

وی نیروی انسانی با تقوا را یکی از مهم‌ترین عوامل سلامت اداری دانست و گفت: فعالیت حساس هسته‌های گزینش در انتخاب نیروهای کار آمد و اصلح تعیین کننده است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع و هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: نیروهایی که در دستگاه‌های مدیریتی مشغول به کار می‌شوند ضمن این که باید متدین، متقی و با انگیزه باشند، لازم است از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشند تا برای تحقق برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی با سربلندی فعالیت کنند.

در ادامه این نشست، مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ضمن ارائه گزارش به بیان دیدگاه های خود درخصوص مسایل مرتبط پرداختند و مشکلات و چالش های هسته های گزینش دستگاه ها، ارایه گزارش سال 1400 و برنامه های پیشنهادی برای بالارفتن کیفیت کار هسته ها و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری همایش سالروز تشکیل گزینش به فرمان حضرت امام ( ره ) و مسایل دیگر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان این نشست نیز، «هادی رادمنش»، مسوول ایثارگران اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر که به عنوان رزمنده شاخص کشوری از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی معرفی شده بود، لوح تقدیر خود را از دست معاون توسعه مدیریت و منابع و هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر دریافت نمودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر