جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۳۶
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: با فراخوان وزارت بهداشت به افراد بالای ۴۰ سال برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا، مراکز واکسیناسیون در استان بوشهر دوباره با استقبال خوب مردم روبه رو شد‌ه‌اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر مرکز آموزش بهورزی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: افراد بالای ۴۰ سال که واکسن کرونای سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده‌اند، پس از گذشت ۳ ماه می‌توانند برای دریافت دز سوم  مراجعه کنند.
 
بیتا رضا زاده ادامه داد: همچنین کسانی که  واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند، ۶ ماه بعد از نوبت دوم می‌توانند دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.
 
وی گفت: ۴ مرکز واکسیناسیون در شهر بوشهر شامل سالن کوثر (کنار میدان قدس)، مرکز هلال احمر (جنب مرکز قلب)، مدرسه قائم در محله دواس و سالن پیام مخابرات (کنار میدان رفاه بهمنی) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فعال و آماده تزریق واکسن به مردم هستند.
 
مدیر مرکز آموزش بهورزی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: واکسن‌های سینوفارم، برکت، آسترازنکا، بهارات، سوبرانا، پاستوکووک و اسپایکوژن در مراکز واکسیناسیون موجود است و مردم می‌توانند این واکسن‌ها را تزریق کنند.  
 
به گفته این کارشناس بهداشتی، هر واکسنی که در نوبت اول و دوم دریافت شده ترجیحا در نوبت سوم نیز همان نوع واکسن تزریق شود، ولی بنا به دلایل پزشکی و مسافرت‌های خارج از کشور می‌توان از واکسن آسترازنکا و پاستوکووک برای یادآور همه واکسن‌ها  نیز استفاده کرد.
 
وی یادآور شد: واکسن پاستوکووک برای نوبت اول تزریق نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر