سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امروز 19 اسفندماه، برابر با 10 مارس، روز جهانی «نی‌انبان» نام گرفته است. نمونه‌های مختلفی از این ساز در سراسر جهان نواخته می‌شود و گونه‌ای از این ساز پر مخاطب نیز در جنوب ایران رایج است.\nبه گزارش فکرشهر، محسن شریفیان، نوازنده‌ی سرشناس این ساز به‌مناسبت روز جهانی نی‌انبان برای اولین‌بار عکسی را منتشر کرده است که در آن، تعداد چشمگیری از نوازندگان نی‌انبان حضور دارند.\n\n
کد خبر: ۱۰۲۱۳
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: امروز 19 اسفندماه، برابر با 10 مارس، روز جهانی «نی‌انبان» نام گرفته است. نمونه‌های مختلفی از این ساز در سراسر جهان نواخته می‌شود و گونه‌ای از این ساز پر مخاطب نیز در جنوب ایران رایج است.
\nبه گزارش فکرشهر، محسن شریفیان، نوازنده‌ی سرشناس این ساز به‌مناسبت روز جهانی نی‌انبان برای اولین‌بار عکسی را منتشر کرده است که در آن، تعداد چشمگیری از نوازندگان نی‌انبان حضور دارند.

\n\n

http://media.isna.ir/content/1425984921799_111111111111111111.jpg/4

\n\n

این عکس 15 اسفندماه امسال در عمارت «ادریس» واقع در بندر بوشهر گرفته شده است.

\n\n

طراح این عکس گفت که تلاش دارد تا به ثبت جهانی این ساز کمک کند. سازی که براساس مستندات ما، حضور آن در بندر بوشهر دست کم به بیش از 200 سال پیش می‌رسد.

\n\n

محسن شریفیان که کتاب تاریخ موسیقی بوشهر را تألیف کرده است توضیح داد: حضور پرتعداد نوازنده‌ها در این عکس که فقط بخشی از نوازنده‌های نی‌انبان در بوشهر را شامل می‌شود، گواه عمیق بودن این ساز و موسیقی در میان مردم منطقه است.

\n\n

منبع: ایسنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر