جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۳۶۳
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر از گندم‌کاران این استان خواست با توجه به کاهش بارش‌ها محصولشان را در برابر خسارت ناشی از خشکسالی بیمه کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش میزان بارندگی نسبت به سال قبل و پراکنش نامعلوم آن در کشور، آسیب بیشتری مزارع گندم را تهدید می‌کند. بنابراین بهتر است تا فرصت باقی است همه کشاورزان به ویژه گندم‌کاران از پوشش بیمه ای استفاده کنند زیرا خسارت‌های این بخش غیر قابل پیش بینی و غیر قابل پیشگیری است.

در اطلاعیه این صندوق آمده است: در سال زراعی کنونی مانند سال‌های قبل ۷۰ درصد حق بیمه واریزی از سوی دولت تامین می‌شود و تعهدات صندوق بیمه نیز به گونه‌ای است که عمده هزینه‌های کاشت را در بیشتر مناطق پوشش می‌دهد.

همچنین عنوان شده است، ۳۴ درصد از غرامت پرداختی در۵ سال گذشته، مربوط به خشکسالی مزارع دیم بوده و در سال‌های اخیر صندوق بیمه کشاورزی توانسته است، زیان‌های ناشی از افت عملکرد محصول دیم را که ناشی از خشکسالی و یا تنش خشکی بوده به‌موقع پرداخت کند.

صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر تاکید کرده است، در ۲ تا ۳ سال اخیر منابع مالی صندوق به اندازه کافی بوده و غرامت‌ها تقریبا در موعد مقرر پرداخت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر