سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۰۲۷۷۶
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: مهدی صفوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: دلالی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی رسمیت ندارد و با هر گونه دلالی زمین که در این بخش اتفاق بیفتد سریعا برخورد می‌شود.
به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر، وی گفت: با هر فرد یا صاحب طرحی که در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام به خرید و فروش زمین کند، با حمایت و همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی انجام می‌گیرد. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: در صورت پیشرفت فیزیکی مناسب(نصب سوله) نقل و انتقال طرح صنعتی بعد از پایان ساخت و ساز ، تغییر نام طرح صنعتی به سرمایه گذار جدید با رعایت ضوابط و مقررات فقط در شرکت شهرک‌های صنعتی و طبق قوانین شهرک انجام می‌گیرد.
او گفت: دستور نهاد‌هایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون‌های حمایت قضایی، کمیته داوری و مراجع قانونی برای دادن مهلت به متقاضی برای فعال کردن زمین راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که مصوبات این نهاد‌ها در چارچوب ضوابط شرکت شهرک‌های صنعتی استان اجرا می‌شود.
صفوی گفت: برای بازپس گیری اراضی تحت اختیار تولیدکنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که با این شرکت قرارداد منعقد کرده، اما نسبت به عملیاتی کردن آن‌ها اقدام نکرده اند، هیات داوری در این شرکت تشکیل شده است که امور حقوقی ، قرارداد‌های مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار داده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: اعضای این هیات داوری، زمین‌های راکد که مراحل عملیاتی آن پیشرفت فیزیکی ندارند را در جلساتی با حضور شخص متقاضی مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که نسبت به عملیاتی شدن آن‌ها اقدام نکنند، قرارداد‌ها فسخ می‌شود، حتی در صورت نیاز برای بازپس گیری زمین ها، طرف‌های قرارداد با این شرکت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
صفوی خاطرنشان ساخت: به صاحبان واحد‌هایی که بنا بر شرایط خاص کرونایی و تحریم‌های ظالمانه زمین را راکد نگه داشته اند، منوط به داشتن پیشرفت عملیات اجرایی واحد، دادن تعهد محضری و ارایه برنامه زمان بندی به هیات مدیره شرکت، برای مدتی محدود به آنان مهلت داده می‌شود که بسته به نوع طرح و زمان بندی مربوطه در زمان محدود حداکثر یک ساله عملیات اجرایی واحد را به اتمام برسانند.
وی افزود:در صورتی که عملیات اجرایی در زمین‌های واگذار شده به متقاضیان فاقد پیشرفت فیزیکی بوده و اقدامی بر روی آن‌ها انجام نگرفته باشد؛ به طور قطع شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر قرارداد را با متقاضی فسخ می‌کند.
این مقام مسئول گفت : از ابتدای سال تاکنون 6 جلسه هیات داوری شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در خصوص تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برگزار شده که در این جلسات 139 پرونده مربوط به قرارداد زمین‌های راکد مطرح و تمامی آنها تعیین تکلیف شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: امسال همچنین 6هکتار از اراضی بازپس گرفته شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آماده واگذاری به سرمایه گذار است

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر