پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: در فعل و انفعالات عزل و جابجایی مدیر کل آموزش و پرورش استان نام دشتستان زیاد بر سر زبان افتاد و قطعأ دوستان شنیده اند که جناب آقای حصیری بر سر پیمان و مردانگی که با مدیران منصوبی خودش ایستاده و ...
کد خبر: ۱۰۲۸۸
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: پس از عزل حصیری، رییس اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شایعاتی پیرامون مدیریت آموزش و پرورش دشتستان و شخص سیدحسن لواسانی فرد، رییس این اداره در دشتستان به سر زبان ها افتاد.

\n\n

لواسانی پس از زیاد شدن این صحبت ها طی نامه ای سرگشاده توضیحاتی ارائه داده است.

\n\n

در این نامه که نسخه ای از آن به فکرشهر ارسال گردیده، آمده است:

\n\n

بسمه تعالی

\n\n

آموزش و پرورش بالنده تر از پیش انجام وظیفه می کند . ( همکاران به شایعات توجهی نکنند ! )

\n\n

یکسال و اندی است که در کسوت مدیریت آموزش و پرورش به عنوان خدمتگزار همکاران پر تلاش خود مشغول انجام وظیفه ام، گرچه در این یکسال با ناملایمات بسیارمواجه شده و دست و پنجه نرم کرده ام ولی هیچ گاه ذره ای یأس و سستی و ناامیدی به خود راه نداده ام.در بدو ورود اولین اولویت کاری را تشکیل تیمی منسجم، با تجربه و بدور از حاشیه قرار دادم که به لطف خدا و تلاش خیر خواهانه همه دوستداران عرضه تعلیم و تربیت موفق شدیم نشاط و سرزندگی را به مجموعه مدیریت برگردانیم . گامهای بلندی در ترمیم و احیای بخش های مختلف آموزش ، پرورش و پشتیبانی برداشته شده که از نتایج آشکار آن ، درخشش اغلب تیم های علمی ، فرهنگی و ورزشی در رده های سنی و مقاطع مختلف تحصیلی بوده است . استراتژی ما در توسعه آموزش و پرورش تکیه بر توانمندی همکاران پر تلاش و نخبگان اقلیم خود با رویکرد اعتدال و تعامل با همه دستگاهها بودکه خوشبختانه در اولویت اول با حسن اعتماد فرهیختگان مواجه شدیم اما در خصوص تعامل با دستگاههای مختلف با چالش هایی مواجه بوده ایم .

\n\n

اجازه می خواهم قدری با همکاران خودم شفاف باشم . در فعل و انفعالات عزل و جابجایی مدیر کل آموزش و پرورش استان نام دشتستان زیاد بر سر زبان افتاد و قطعأ دوستان شنیده اند که جناب آقای حصیری بر سر پیمان و مردانگی که با مدیران منصوبی خودش ایستاده و حاضر به امتیاز دادن به کسی نشده مجبور به استعفا شده است و در این گیر و دار شایعات زیادی به ناحق در میان همکاران ارجمند پخش شد .

\n\n

واقعیت این است که همه ماجرا این نیست و گرچه به شایستگی مدیر کل سابق برادر ارجمندم جناب دکتر حصیری در دفاع جانانه از تمامیت آموزش و پرورش استان آفرین میگویم ولی گاهی اوقات حرفهای ساختگی و ایجاد جو روانی ناسالم بخصوص چند روز گذشته فضای منسجم و پر نشاط آموزش و پرورش شهرستان را ملتهب و با حاشیه همراه کرده است ، که به صواب نیست ، ماجرای عزل مدیر کل سابق هر چه بوده باشد نام نیک او در اذهان می ماند اما گره خوردن آن به فعالیت تیم کاری ما دیگر وجاهت لازم را ندارد و قطعأ هر اتفاقی هم در آینده رقم بخورد به اصل و کلیت آموزش و پرورش نباید لطمه ای وارد شود ، آنچه امروز در صدر وظایف ماست حرکت صحیح بر معیار عقلانیت و صیانت از ساختار آموزش و پرورش و ایجاد فضایی آرام برای مجموعه است . و چنانچه هر تصمیمی بوسیله مسئولان ارشد استان در آینده رقم بخورد تابع آن خواهیم بود.

\n\n

متأسفانه ظرف روزهای گذشته و به دنبال اخبار ساختگی و جعلیات مورد دلخواه عده ای ، شایعه استعفای اینجانب در محافل آموزشگاهی پخش شده و باعث تماس تلفنی یا رسانه ای بعضی از دوستان و همکاران شده است ، با احترام به همه اعلام می دارم آموزش و پرورش دشتستان با صلابت و انگیزه مضاعف به فعالیت آموزشی و تربیتی خود مشغول است و چنین خبری از اساس مجعول و مردود است . دلیلی ندارد در حالی که ظرف سال گذشته به 70% از اولویت های پیش بینی شده کوتاه مدت خود رسیده ایم و با برنامه ریزی خردمدار به دنبال اولویت سال آینده هستیم از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنیم .

\n\n

موضوع دیگری که اجازه می خواهم ضمن عذر خواهی از مشکلی که پیش آمده در خصوص آن شفاف سازی کنم موضوع وام پنجاه میلیونی ریالی است که برای بسیاری از دوستان عزیز شائبه ایجاد کرده است . بنا به اعلام وزارت محترم متبوع به تعدادی از همکاران شاغل در آموزش و پرورش چنین وامی تعلق گرفت .دوستان من در حوزه معاونت مالی و پشتیبانی با تفکیک سهم سه منطقه ، بخش اداری و آموزشی و تعدادی اضطراری اقدام به قرعه کشی نمودند که اسم بنده نیز از جمله ی برندگان این وام ضروری بود . این تصمیم واین نوع قرعه کشی مورد اعتراض تعداد زیادی از همکاران قرار گرفت ، به این ترتیب که سال ها خدمت کرده اند ولی هیچ گاه نام آنها در هیچ قرعه کشی بیرون نیامده و خواستار تجدید نظر در این فرایند شدند . همکاران در حوزه تعاون با نظر مساعد معاونت پشتیبانی به این نتیجه رسیدند که کلیه کسانی که قبلا تحت هر شرایطی از مزایای چنین وام هایی بهره مند شده اند حذف شوند و بجای آنها با رویکرد قرعه کشی کامپیوتری (برحسب امتیاز سالهای خدمت ) همکاران جدید بهره مند گردند که نام اینجانب نیز از این لیست حذف گردید ولی خدایی دستورالعمل امتیاز جداگانه ای مبنی بر تعلق این وام به مدیر و معاونین اداره واصل شده بود که اینجانب از این امتیاز قانونی استفاده نموده و در عین نیاز از آن بهره مند شده ام . و لذا از همه کسانی که در مرحله اول قرعه کشی برنده شده و بخاطر تغییر در تصمیم این مدیریت متضرر شده یا احساس ناراحتی نموده اند عذر خواهی نموده از خداوند توفیق در جبران این کاستی را خواستارم .

\n\n

موضوع دیگری که به ناحق به اینجانب نسبت داده شده و بسیار غیر اخلاقی است ، این طور عنوان شده که اینجانب پس از عزل مدیر کل سابق از مقامات ذیربط و مخصوص نماینده مجلس خواستار این پست شده و قول مساعد داده ام که هر گونه تقاضای ایشان را به محض احراز این مقام بپذیرم ، با احترام به هر مقام مسئولی و بخصوص نماینده محترم مجلس این موضوع را نیز قویاً تکذیب می کنم و حتماً همکاران عزیز من می دانند که اگر این حقیر می خواست با این زد و بند های غیر اخلاقی بجایی برسد بسیار زودتر از این ها به چنین جایگاههایی می رسید. کلام آخر اینکه از همه کسانی که ظرف سال گذشته با صبر و بردباری و متانت و بزرگواری در عین مشکلات و کاستی ها با مدیریت متبوع خود همکاری نموده و در رشد و تعالی و آبرومندی آموزش و پرورش گام برداشتند سپاسگذاری می نمایم .

\n\n

محوریت فعالیت ما در سال جدید مقطع ابتدایی خواهد بود ، فلذا همه عزیزان اعم از مدیران ، کارشناسان و آموزگاران محترم می توانند هر گونه طرح ، ایده و پیشنهاد خود را چه بصورت مکتوب و چه حضوری و رودرو به اینجانب و واحدهای مربوطه اعلام نمایند . در پایان سالی خوش و عیدی طربناک برای شما و خانواده محترم تمنا می کنم.

\n\n

درپناه حق پیروز و سربلند باشید.

\n\n

سید حسن لواسانی فرد اسفند ماه 93

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر