جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۹۴۲
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهورگفت: نیروی دریایی ارتش به این نتیجه رسیده که کار را به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان بسپارد تا آنان پژوهش کنند و خودش نیز به عنوان مجری و پدر نقش حمایتی را ایفا کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سورنا ستاری روز سه‎ شنبه  در آئین بهره برداری از نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران ۳۶۰۰ افزود: فرهنگ جدید نیروی دریایی ارتش که در این چند سال  رخ داده منجر شده تا درها به روی جوانان خلاق و شرکت‌های دانش بنیانی بیرون از درها و دژبانی‌ها باز شود.

 وی با بیان اینکه توسعه پیش از هر چیز مفهومی فرهنگی است و هر وقت فرهنگ درست شود، توسعه نیز محقق می‌‏شود یادآورشد: در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان منبع عظیم نیروی انسانی وجود دارد که باید با لحاظ فرهنگی صحیح از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد.

ستاری افزود: چنانچه به جوانان میدان داده و تضمین فروش به آنان داده شود بسیاری ازاین شرکت‌ها خودشان سرمایه‌گذار پیدا و قطعه های مورد نیاز را می‏‎ سازند.

وی با اشاره به تمرکز صورت گرفته در حوزه رانش اظهار کرد: در این حوزه بر روی ساخت موتورهای برقی و دیزل و موتور بنزینی بخوبی تمرکز شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت در ساخت موتورها در رانش دریایی اتفاق می‌افتد ولی با این حال وابستگی‌های شدیدی در این حوزه وجود دارد که نیاز است در حوزه تولید موتورها و بویژه مورتورهای دریایی گامی جدی برداشته شود.

ستاری افزود: در این زمینه به کمک شرکت‎ های دانش بنیان اتفاق خوبی محقق شده که رونمایی از موتور دیزلی مکران در بوشهر از جمله آنها است که با کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است.

وی گفت: متوسط سن اعضای این شرکت بیش از ۳۵ یا ۳۴ سال نیست و باید به چنین جوانان برومندی افتخار کرد.

ستاری اضافه کرد: در این بین مهم‌تر از همه اقدام نیروی دریایی ارتش برای احداث منطقه نوآوری دریایی دربوشهر است که با استفاده از ظرفیت جوانان خلاق منجر به ورود نوآوری به حوزه دفاع شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر جا در حوزه دفاع یا نبرد موفقیتی حاصل شده ناشی از تحقق نوآوری خاص نیروهای داخلی بوده است.

وی تاکید کرد: نوآوری کار بخش خصوصی است و باید در این زمینه از این بخش حمایت لازم صورت گیرد.

ستاری افزود: در این زمینه آمادگی لازم وجود دارد تا در خدمت شرکت‎ های  دانش بنیان‌های آماده ورود به حوزه دفاعی باشیم.

نخستین موتور دریایی دیزل ایرانی با نام مکران ۳۶۰۰ روز سه شنبه با حضور "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بوشهر رونمایی شد که با بهره‌برداری از این موتور دیزلی قدرت شناورهای نظامی تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

این موتور دریایی دیزلی با همت جوانان و نخبگان ایرانی عملیاتی شده است و سرعت شناورهای نظامی را ۲۷ تا ۳۰ گره دریایی افزایش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر