جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر کل محیط زیست استان بوشهر گفت: ۸ کانون تولید گرد و خاک در استان بوشهر شناسایی شد...
کد خبر: ۱۰۳۰۷
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴

فکرشهر: مدیر کل محیط زیست استان بوشهر گفت: ۸ کانون تولید گرد و خاک در استان بوشهر شناسایی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست استان، حسین دلشب صبح یکشنبه در نشست با مسئولان شهرستان دشتی اظهار داشت: در حال حاضر کمبود محیط بان در تمام سطح استان وجود دارد که تلاش می شود این مشکلات در سال آینده مرتفع شود.

\n\n

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر افزود: به منظور رفع معضل ریزگردها کمیته‌ای در دولت تشکیل شده و در همین راستا در سطح استان نیز کمیته‌ای به ریاست استاندار بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده است.

\n\n

وی بیان کرد: با بررسی‌های به‌عمل آمده، تاکنون هشت کانون تولید گرد و خاک در استان شناسایی شده که دو کانون آن در شهرستان دشتی واقع است.

\n\n

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری دولت ۶۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با گرد و خاک اختصاص داده است.

\n\n

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در دشتی نصب شود

\n\n

فرماندار دشتی نیز با تقدیر از اداره‌کل محیط زیست استان بوشهر، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۵ درصد معادن استان در این شهرستان واقع است و دارای ۲۵ کیلومتر مرز آبی بوده و یکی از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود، تدابیری اتخاذ شود که کمترین آلایندگی در سطح شهرستان داشته باشیم.

\n\n

غلامرضا مهرجو افزود: ایستگاه سنجش آلودگی هوا تاکنون در این شهرستان نصب نشده که با توجه به اهمیت موضوع، می‌طلبد در اسرع وقت اقدام لازم صورت گیرد.

\n\n

مهرجو بیان کرد: مطالعات راهبردی توسعه پایدار شهرستان دشتی در همه بخش‌ها به‌ویژه حوزه محیط زیست با توجه به اهمیت و تاثیر آن تدوین شود.

\n\n

طرح جامع برای پیشگیری از ریزگردها تدوین شود

\n\n

وی همچنین وجود ریز گردهای محلی را یکی از مشکلات اساسی استان و شهرستان عنوان کرد و گفت: هر ساله در ایام مختلف این ریز گرد ها نمود بیشتری دارد و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند که ضرورت دارد طرح جامع برای پیشگیری از آن تدوین شود.

\n\n

مهرجو بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان و ضرورت حفظ و نگه‌داری حیات وحش تقویت تشکیلات اداری محیط زیست دشتی به‌ویژه محیط بان امر مهم و ضروری است.

\n\n

فرماندار شهرستان دشتی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به محیط زیست دارد و تاکنون گام‌های خوبی در این بخش برداشته شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر