جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 943 پرونده تخلف صنفی با 539 میلیارد ریال در این استان رسیدگی شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، روح الله آبدریان روزیکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از مجموع پرونده های صنفی ، هشت هزار و 962 پرونده مربوط به خدمات و کالاست که از این شمار نیز یکهزار فقره عرضه خارج ازشبکه سوخت است .\n\nوی اضافه کرد:درهمین مدت پارسال 11 هزارو 368 فقره پرونده تشکیل شد و به میزان 98 میلیارد ریال جریمه شدند.\n\nآبدریان گفت: برای اعلام تخلف بهترین روش جریمه کردن گران فروشها ، خرید نکردن از آنهاست.
کد خبر: ۱۰۳۲۵
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار و 943 پرونده تخلف صنفی با 539 میلیارد ریال در این استان رسیدگی شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روح الله آبدریان روزیکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از مجموع پرونده های صنفی ، هشت هزار و 962 پرونده مربوط به خدمات و کالاست که از این شمار نیز یکهزار فقره عرضه خارج ازشبکه سوخت است .

\n\n

وی اضافه کرد:درهمین مدت پارسال 11 هزارو 368 فقره پرونده تشکیل شد و به میزان 98 میلیارد ریال جریمه شدند.

\n\n

آبدریان گفت: برای اعلام تخلف بهترین روش جریمه کردن گران فروشها ، خرید نکردن از آنهاست.

\n\n

آبدریان اضافه کرد: تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به پرونده در سه بخش کالا و خدمات ،بهداشت ،دارو و درمان و قاچاق کالاو ارز دارد.

\n\n

وی گفت: امسال پرونده های بخش بهداشت 41 درصد رشد نسبت به مدت مشابه رشد دارد که عمده ترین تخلفات این بخش مربوط به محیط کسب و کار و عرضه مواد غذایی است .

\n\n

آبدریان افزود: همچنین در زمینه قاچاق کالا نیز امسال 721پرونده تشکیل شد.

\n\n

وی ادامه داد:هم اینک 35 هزار واحد صنفی در استان فعال هستند .

\n\n

آبدریان اظهار کرد:گرانفروشی و گرانی دو معقوله جدا از هم بوده که دارای مولفه های اقتصادی و معیارهای جداگانه هستند.

\n\n

وی اضافه کرد: اینکه بوشهر به عنوان گران ترین شهر اعلام شود باید بر اساس اعلام بانک مرکزی و یا مرکز آمار باشد.

\n\n

آبدریان افرود:در بخش میوه و تره بار هیچگونه مسوولیتی با تعزیرات و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان وجود ندارد و باید مسوولان مربوطه اقدام کنند .

\n\n

وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی قیمت بالای میوه دربوشهر نبودن میدان میوه و تره بار در این استان است .

\n\n

آبدریان افزود: در راستای دفاع از حقوق مصرف کنندگان طرح نظارتی بر بازار و خدمات از 15 اسفند ماه امسال در استان بوشهر آغاز شده است.

\n\n

وی گفت: این طرح تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت ومردم می توانند هر گونه شکایت و گزارش تخلفات را با شماره تلفن 124 بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت و یا سامانه 30009651اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر اطلاع دهند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر