يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۲۹۵
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: در پی درج ارسالی مخاطب با عنوان «رییس امور عشایر بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر، صورت مساله را پاک کرد»، سرپرست اداره امور عشایر شهرستان دشتستان جوابیه ای برای این رسانه ارسال کرد.

در جوابیه ارسالی «اردوان نادری» به «فکرشهر»، آمده است:

«مدیر مسئول محترم سایت فکر شهر 
سلام علیکم
احتراما، در خصوص نشر مطلبی در مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۳ در خصوص آبرسانی به عشایر بخش شبانکاره، به استحضار می رساند؛ از ۴۵۰۰ خانوار عشایری ساکن در شهرستان دشتستان، تعداد ۳۲۰۰ خانوار عشایری ساکن در بخش های مرکزی، ارم، بوشکان، شبانکاره و سعدآباد، به وسیله ی چهار دستگاه تانکر خود کششی به صورت شبانه روزی توسط رانندگان زحمت کش اداره امور عشایر شهرستان دشتستان، آبرسانی می شوند. جامعه هدف اداره امور عشایر شهرستان دشتستان جامعه عشایری شهرستان می باشد. (دارای پایگاه ایلی، شغل و اقتصاد آنان بر پایه دامداری سنتی، سیار در ییلاق(سرحدات)و قشلاق(مناطق گرمسیری) به صورت کوچنده باشند.)
از نیمه ی دوم شهریور ماه ابتدای ورود زود هنگام عشایر به استان، آبرسانی به عشایر شهرستان  به صورت جدی شروع شده و اوج کاری آن از نیمه دوم مهرماه تا کنون به دلیل بی بارشی مطلق سال جاری و خشکسالی های متوالی سال های اخیر در تمامی نقاط عشایر نشین شهرستان بوده، و همچنان ادامه دارد. واحد آبرسانی اداره امور عشایر شهرستان دشتستان در  واقع تا به امروز  سه ماه بحرانی با فشار کاری مضاعف با توجه به کمبود امکانات خودرویی، اعتبار ریالی، نبودن سوخت کافی(نفت گاز) را پشت سر گذرانده است،  بارها به صورت مکتوب از سازمان امور عشایر کشور، همچنین از استان های همجوار فارس و اصفهان در خواست  تانکر آبرسان نموده ایم که به دلیل کم بارشی در استان های مرکزی و جنوبی کشور، متاسفانه بی نتیجه بوده است. 
منطقه ماهور بخش شبانکاره محل قشلاق تعداد یک صد تا یک صد و بیست خانوار عشایری بوده که در سال جاری به دلیل بی بارشی مطلق تاکنون تعداد ۵۰ خانوار عشایری، در منطقه یاد شده سکونت دارند که حدودا از ابتدای آبان ماه به تدریج وارد منطقه خود (قشلاق) شده اند، عشایر محترمی که از بدو ورود به منطقه ماهور شبانکاره درخواست آب نموده اند، به تعداد ۴۷ سرویس دوازده هزار لیتری  آبرسانی شده اند، لیست آبرسانی به پیوست گزارش، تقدیم می گردد.  لازم به ذکر است تعدادی از پنجاه خانوار عشایر منطقه ی ماهور به صورت پدر و پسری، محل ذخیره آب شرب دامی و انسانی آنان به صورت مشترک می باشد. تا کنون به تمامی متقاضیان آب شرب دامی و انسانی ساکن در آن منطقه ی عشایر نشین آبرسانی صورت پذیرفته، متقاضی نبوده که به ایشان آبرسانی نشده باشد. 
ضمنا مطلب عدم آبرسانی به عشایر ساکن در ماهور بخش شبانکاره توسط فردی از اهالی روستای محمد جمالی برای سایت فکر شهر ارسال گردیده که شغل آن پیمانکاری بوده و هیچ گونه ارتباطی با زندگی عشایری نداشته و ندارد، پدر نامبرده یکی از مراتع داران روستایی منطقه ماهور بخش شبانکاره بوده که سالیانه مراتع خود را به عشایر منطقه به صورت استیجاری واگذار می نماید، و مطالب ارائه شده توسط ایشان کاملا ناعادلانه می باشد. 
اردوان نادری 
سرپرست اداره امور عشایر شهرستان دشتستان»

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر