يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۹۳
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: هزاران پرواز لغو شده و هزاران مسافر سرگردان در فرودگاه های سراسر جهان در تعطیلات پایان سال میلادی تازه ترین ارمغان سویه جدید اومیکرون برای صنعت گردشگری دنیاست که امید رونق آن می رفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دو سال از ظهور ویروس کرونا در جهان می گذرد و همچنان این ویروس دنیا را با اشکال مختلف خود غافلگیر می کند. خبرگزاری فرانسه از لغو نزدیک به هشت هزار پرواز در تعطیلات پایان سال میلادی خبرداده و نوشته است: چندین شرکت هواپیمایی پس از ابتلای تعدادی از کارکنانشان به بیماری کووید-۱۹ و اجبار به قرنطینه پروازهای خود را لغو کرده اند.

سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون دلیل اصلی این رویداد معرفی شده که تاکنون هفت هزار و ۹۰۰ پرواز را با تصمیم لغو و هزاران پرواز دیگر در سراسر جهان را با تأخیر مواجه کرده است.

به گفته وب سایت Flightaware، نزدیک به ۲ هزار پرواز در روز یکشنبه لغو شد که بیش از ۵۷۰ پرواز آن به پروازهای داخلی یا خارجی آمریکا تعلق داشت. همین سایت روز شنبه از لغو بیش از ۲ هزار ۸۰۰ پرواز و بروز تاخیر در شش هزار و ۳۵۰ پرواز دیگر خبر داد.

این اختلال که به نظر می رسد تا امروز (دوشنبه) ادامه دارد می تواند به لغو دستکم هشت هزار پرواز منجر شود و حتی بیش از ۱۷۰ پرواز روز سه شنبه را نیز به اختلال تهدید می کند.

خبرگزاری فرانسه دلیل اصلی این رخ داد را ابتلای جمعی از کارکنان خطوط پروازی شامل خلبانان، مهمانداران و سایر کارکنان شرکت های هواپیمایی لوفتهانزا، دلتا و یونایتد ایرلاین عنوان کرده که به دلیل بروز علایم ابتلا به ویروس کرونا مجبور هستند مدتی در قرنطینه بگذرانند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود از لغو گسترده پروازها به چین اشاره کرد و خبر داد: شرکت چینی ایسترن حدود ۵۴۰ پرواز یا بیش از ۲۵ درصد از برنامه پرواز خود را کاهش داده است، در حالی که ایرچاینا نزدیک به یک چهارم پروازهای برنامه ریزی شده خود را لغو کرده است. لغوهایی که میل به از سرگیری سفر در سال جاری را برای تعطیلات کاهش داد؛ اتفاقی که پس از کریسمس ۲۰۲۰ رخ داد و گردشگری را به شدت مختل کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، جان میلیون ها نفر را گرفت. این همه گیری مرگبار بر بسیاری از صنایع و بخش ها اثر گذاشت که یکی از مهم ترین آنها با گردش مالی قابل توجه صنعت گردشگری بود.

در حالی که انتظار می رفت با واکسیناسون گسترده، رونق به بخش های متاثر از کرونا باز گردد سویه جدیدی از این ویروس در جهان شایع شده که مسری‌تر از سویه‌های قبلی است. سازمان بهداشت جهانی جمعه (۵ آذر) واژه یونانی اومیکرون را برای اشاره به این سویه جدید که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، برگزید. کارشناسان بهداشت عمیقاً نگران سرایت بالای اومیکرون هستند، چرا که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌ها دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر