يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۶۸۰۱
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵

فکرشهر: با وجود اینکه از هفته آینده پذیرش زائران حج آغاز می‌شود، تاکنون سعودی‌ها فقط برای حدود ۵ درصد حجاج کارت هوشمند نسک صادر کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از فارس، «امسال تردد زائران حج در شهر‌های زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان‌پذیر است.» این را وزیر حج عربستان توفیق الربیعه می‌گوید.

عربستان از امروز ۵ مارس (۲۶ ذی القعده - ۱۶ اردیبهشت) محدودیت‌ها برای تردد زائران به مکه مکرمه را اعمال کرد. نیرو‌های امنیتی در ورودی‌های مکه مستقر شده‌اند. امیر منطقه مکه خالد فیصل می‌گوید که «زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.» این در حالی است که یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج باقی مانده و تاکنون عربستان فقط برای ۱۲۰ هزار نفر از از زائران اندونزیایی با ۲۴۱ هزار سهمیه، کارت نسک صادر کرده است؛ یعنی کمتر از ۵ درصد کل حجاج (۲.۵میلیون نفر)

اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ مارس (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود. با این وجود، نیرو‌های امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند. وزارت حج عربستان هم اعلام کرده که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

نیرو‌های امنیتی در ورودی مکه در صورت داشتن کارت نسک به زائران اجازه ورود می‌دهند. معاون وزیر حج عربستان بیجاوی می‌گوید که «این کارت اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات شخصی زائر را در قالب یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد.» در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، دیجیتالی کردن خدمات حج برای کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مطرح شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر