چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۲۰۰۳۶۴۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: العربیه نوشت: خطوط هوایی شرکت حمل ونقل هواپیمایی ملی سعودی، شامگاه شنبه ۲۳ دی اعلام کرد، در حال آماده شدن برای استفاده از «تاکسی هوایی» به عنوان روشی جدید در موسم حج برای انتقال و جابجایی حجاج و مسافران بین فرودگاه ملک عبدالعزیز جده و هتل‌های مکه است.

مهندس عبدالله الشهرانی مدیر کل ارتباطات در گروه سعودی و سخنگوی رسمی این گروه در گفت‌وگویی با «العربیه»، گفت: «هواپیمای برقی لیلیوم یکی از اولین هواپیما‌های برخاست و فرود عمودی «إوى‌تول» است که تماماً با برق کار می‌کند لذا پس از انجام هماهنگی‌های لازم تصمیم گرفته شد که از این نوع هواپیما‌ها برای جابجایی حجاج در ایام حج و عمره از فرودگاه ملک عبدالعزیز جده تا اماکن فرود در هتل‌های مکه مورد استفاده قرار بگیرد».

این تاکسی‌های هوایی یا هواپیمای برقی برای جابجایی وانتقال چهار تا شش مسافر در هر پرواز ظرفیت دارند.

الشهرانی گفت: «هواپیمای لیلیوم به کمترین میزان انتشار کربن پایین معروف است و در واقع این نوع هواپیما دوست محیط زیست است و یکی از امکانات برای پایداری سفر‌های هوایی و کوتاه کردن زمان پرواز‌ها تبدیل می‌شود. این هواپیمای برقی در حال حاضر حداکثر مسافتی را طی می‌کند ۲۵۰ کیلومتر است».

الشهرانی افزود: «سعودی ضمن خرید نزدیک به صد فروند هواپیما، قصد دارد سرویس پیشرفته‌ای را برای اتصال تعدادی از مقاصد مسافرتی از طریق این هواپیمای برقی پیشرفته با خطوط هوایی بین فرودگاه‌های اصلی سعودی راه اندازی کند تا به عنوان یک سرویس ویژه برای مهمانان خانه خدا مورد استفاده قرار گیرد».

او افزود: «این نوع هواپیما همچنین دارای یک کابین منحصر به فرد است که چندین گزینه برای چیدمان صندلی‌ها ارائه می‌دهد تا با فضا‌های جادار متناسب با نیاز‌های مهمانان برآورده شود».

شرکت «لیلیوم» معتقد است که ویژگی خوب و عالی این هواپیما به افزایش تقاضا برای سفر کمک می‌کند.

الشهرانی گفت سعودی برای حمایت از لیلیوم با ارائه تمام تأییدیه‌های نظارتی لازم برای بهره‌برداری از این نوع هواپیما در بازار این کشور تلاش خواهد کرد.

او تاکید کرد که این یک گام مهم در چارچوب تلاش‌ها برای بهبود بخش حمل‌ونقل هوایی در پادشاهی عربی سعودی است، زیرا این ابتکار کمک قابل توجهی به پایداری بخش گردشگری در این کشور از طریق هوانوردی بدون آلایندگی خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر