جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۹۴
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

فکرشهر:  استاندار بوشهر گفت: با توجه به آغاز ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در شهرها و روستاهای این استان ضروری است از هم اکنون احداث فضاهای آموزشی در مجتمع های مسکونی در دست ساخت در این نهضت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از احمد محمدی زاده در نشست شورای آموزش و پرورش این استان اعلام کرد: توجه به زیرساخت‌های آموزشی در شهرها و روستاهای استان بوشهر و فضای آموزشی استاندارد با تجهیزات لازم نقشی مهم در عرصه آموزش دارد که این مهم مورد توجه ویژه است.

استاندار بوشهر یادآورشد: با توجه به آغاز ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در شهرها و روستاهای این استان در مدت چهار سال ایجاد فضای آموزشی در این مجتمع‌های مسکونی ضروری است.

محمدی‌زاده با تأکید بر طراحی ساخت واحدهای آموزشی در شهرها و روستاهای استان بوشهر تصریح کرد: برای ساخت واحدهای آموزشی در مجتمع‌های مسکونی نوساز پیش بینی‌های لازم از هم اکنون انجام شود.

وی گفت: شهرداری‌های این استان به تعهدات خود در مقابل آموزش و پرورش عمل کنند و سهم عوارض خود را بپردازند.

استاندار بوشهر به آسیب‌های ترک و بازماندن از تحصیل کودکان پرداخت و تصریح کرد: شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به مراکز آموزشی و بررسی علل این آسیب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تشکیل کارگروه تخصصی تربیتی و پرورشی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توجه به امور پرورشی و تربیتی دانش آموزان امری مهم و ضروری است چون مغفول ماندن از امور پرورشی عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

محمدی‌زاده به فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی در بودجه سال آینده گفت: بخشی از درآمد سال آینده دستگاه‌ها از فروش اموال مازاد دولتی است که تهیه اسناد ملکی آنها باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی بیان کرد: برای سرعت بخشی در صدور سند املاک ادارات، لازم است سازمان امور اقتصادی و دارایی در فرایند صدور سند این املاک اقدامات لازم  را انجام دهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: شناسایی، فروش و وصول درآمد حاصل از فروش اموال مازاد باید مورد توجه ویژه دستگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل ضروری است و  این مهم در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در دستور کار این اداره کل قرار دارد و از تمامی راهکارها برای هدایت این دانش‌آموزان به مدارس استفاده می‌شود.

علی موحدی بیان کرد: با هماهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و با اجرای طرح جهادی اقدامات مهم در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شده که امیدواریم  این افراد به کلاس‌های درس هدایت و زیر پوشش آموزش تحصیلی قرار گیرند.

وی در باره توجه به فضای آموزشی اظهارداشت: برخی نقاط شهری و روستایی نیاز به ایجاد فضای آموزشی جدید و یا مرمت فضاهای موجود دارند.

 موحدی با اشاره به  گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: مردم همیشه در صحنه در این روز فتنه دشمنان و مزدوران داخلی را خنثی کردند.

علی موحدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت گفت: ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان روز جهانی مقاومت نام‌گذاری شده چون سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی اسطوره‌ ماندگار مقاومت در مسیر حق و عدالت و دفاع از مظلومان جهان معرفی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر