پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در افتتاح فاز 12 پارس جنوبی مطرح شد:
فکرشهر: رییس جمهوری با بیان این که کسی نمی تواند امید و تدبیر ما را تحریم کند، گفت: اراده، ایمان، ایثار و فدارکاری ملت ایران تحریم بردار نیست اگرچه سختی هایی وجود دارد، اما راه را ادامه می دهیم...
کد خبر: ۱۰۳۵۸
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: رییس جمهوری با بیان این که کسی نمی تواند امید و تدبیر ما را تحریم کند، گفت: اراده، ایمان، ایثار و فدارکاری ملت ایران تحریم بردار نیست اگرچه سختی هایی وجود دارد، اما راه را ادامه می دهیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری رسمی فاز 12 پارس جنوبی در عسلویه بوشهر افزود: خوشحالم همزمان که تیم هسته ای ایران در سوییس مشغول مذاکره است و همچنین مقارن با 29 اسفند ماه سالگرد روز ملی شدن صنعت نفت، بزرگ ترین پروژه گازی کشور افتتاح می شود و می توان گفت صنعت نفت و گاز در واقع امروز ملی شده است.

\n\n

روحانی ادامه داد: امروز برای اینجانب، صنعت نفت، مردم استان بوشهر و برای ملت بزرگ ایران روز به یاد ماندنی است و خوشحالم که به مدد الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و ارواح طیبه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) ، عنایت مردم و رهبر معظم انقلاب، دولت به وعده هایی که داده بود، عمل کرده و در پیشگاه مردم شرمنده نیست.

\n\n

وی با بیان این که تورم به کمتر از 16 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار منتشر شده رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه سال 93 نسبت به سال گذشته، سه درصد رشد داشته است.

\n\n

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: البته این آغاز کار است و ما باید به رونق شتابنده و قابل قبول مردم برسیم.

\n\n

روحانی یادآور شد: همه این اقدامات در زمان تحریم انجام شده است و ما به جز خداوند و مردم عزیز ایران به دیگران دل نبسته ایم.

\n\n

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی، کاهش تورم در دوران تحریم انجام شده و در عین حال با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند 1+5 ایستاده ایم و به حول و قوه الهی در مسیر مذاکرات هم با مدد حق دیر یا زود به نتیجه خواهیم رسید.

\n\n

رییس قوه مجریه با بیان این که یکی از وعده های دولت در پارس جنوبی افزایش تولید گاز به 100 میلیون مترمکعب در روز بود، افزود: تولید گاز امروز و در پایان سال 93 نسبت به گذشته از 100 میلیون متر مکعب هم بیشتر شده است و همه اینها در شرایط تحریم انجام شد؛ تحریم ظالمانه بر ما تحمیل شد و هنوز هم ادامه دارد.

\n\n

روحانی تصریح کرد: ما در برابر قدرت های ظالمانه جهان سر فرود نیاوردیم و به بدخواهان اعلام کردیم که می ایستیم و به مدد حق پیروز خواهیم بود.

\n\n

وی اظهارداشت: من این جمله را به سران پنج کشور در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد در سال قبل و امسال به صراحت گفتم که تحریم شما خلاف قانون، خلاف حقوق بشر است و کار شما از لحاظ تاریخی برایت شرمندگی دارد این را به صراحت در مذاکرات گفتم.

\n\n

 

\n\n

** اگر محیط زندگی آلوده باشد، توسعه نابود می شود

\n\n

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ایران در شرایط تحریم و در سالی که گذشت در زمینه رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان، بیمه همگانی، کشاورزی، صنعت، نفت و گاز، راه و بنادر و راه آهن زمینه فعالیت کشورهای دانش بنیان، تلاش دانشگاه ها، آموزش و پرورش و بخش فرهنگی حرکت بسیار خوبی داشت که با حرکت کارگزاران و تلاش و همت مردم انجام شد.

\n\n

روحانی تصریح کرد: از روز اول به وزیر نفت گفتم اولین اولویت من توسعه فوری و بهره برداری در میدان های مشترک نفت و گاز است، این اولویت ما است اگر مخازنی داریم به عنوان مخازن مشترک نفت و گاز اولویت ما است، البته شرایط، شرایط سختی است.

\n\n

وی به سه نکته محوری در توسعه اشاره کرد و گفت: محیط زیست برای ما بسیار اهمیت دارد، امسال در زمستان به دلیل افزایش تولید گاز توانستیم به بسیاری از واحدهای نیروگاهی صنعتی گاز تزریق کنیم که درگذشته سوخت آنها با گاز نبود همچنین تلاش برای افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل یعنی محیط زیست و پاک بودن زمین، هوا و آب.

\n\n

رییس قوه مجریه ادامه داد: اگر محیط زندگی آلوده باشد توسعه توسط خود توسعه نابود می شود اگر محیط زیست نباشد حتما توسعه پایدار نخواهد بود.

\n\n

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر این که برای هر توسعه اقتصادی باید پیوست محیط زیست و فرهنگی آن هم موجود باشد، گفت: ان شاء الله قدم به قدم همزمان با توسعه فازها محیط زیست را با همه زوایا رعایت کنیم.

\n\n

روحانی همچنین به کارگیری نیروهای محلی در شرایط مساوی برای فازهایی که به بهره برداری می رسد و همچنین احساس توسعه در زندگی مردم در استان هایی که توسعه رخ می دهد را از دیگر نکاتی دانست که باید همراه با توسعه فعالیت های اقتصادی مدنظر قرار گیرد.

\n\n

رییس جمهوری در پایان سخنان خود با بیان این که وزارت نفت با افتتاح فاز 12 پارس جنوبی قبل از عید نوروز به ما عیدی داد، اظهارداشت: نسیم بهاری از فاز 12 وزیدن گرفت و در بخش های دیگر هم کار، تلاش و کوشش در حال انجام است.

\n\n

فاز 12 پارس جنوبی که به عنوان بزرگ ترین طرح صنعت نفت کشور به شمار می رود امروز با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر