جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر گفت: 11واحد فرآوری و بسته‌بندی خرما در قالب «خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر» با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در نمایشگاه بین‌المللی غذا و مهمان‌نوازی ترکیه حضور یافتند.به گزارش فکرشهر، ابوالفضل روزی‌طلب در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه از تاریخ هفتم تا دهم فروردین ماه درفضایی به وسعت 20 هزار متر مربع در مرکز نمایشگاه‌های استانبول ترکیه برگزار شد.وی اضافه کرد: نمایندگانی از کشورهای آمریکا، آلمان، بلغارستان، امارات، مراکش، عراق، لبنان، مصر، رومانی، روسیه، عربستان، تونس ،سوریه و یونان در این نمایشگاه حضور داشتند.
کد خبر: ۱۰۳۷
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر گفت: 11واحد فرآوری و بسته‌بندی خرما در قالب «خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر» با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر در نمایشگاه بین‌المللی غذا و مهمان‌نوازی ترکیه حضور یافتند.

به گزارش فکرشهر، ابوالفضل روزی‌طلب در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه از تاریخ هفتم تا دهم فروردین ماه درفضایی به وسعت 20 هزار متر مربع در مرکز نمایشگاه‌های استانبول ترکیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: نمایندگانی از کشورهای آمریکا، آلمان، بلغارستان، امارات، مراکش، عراق، لبنان، مصر، رومانی، روسیه، عربستان، تونس ،سوریه و یونان در این نمایشگاه حضور داشتند.

روزی‌طلب اظهار داشت: در این نمایشگاه که شرکت‌های فعال در زمینه مواد غذایی و آشامیدنی، اسانس‌ها و افزودنی‌های مجاز خوراکی، تجهیزات آشپزی و هتلداری حضور داشتند علاوه بر فعالان خرمای بوشهر شرکت‌هایی از استان‌های کرمان،سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان حضور یافتند.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر هدف از حضور فعالان خرمای استان بوشهر را معرفی این محصول استان در بازار جهانی و دستیابی به بازارهای جدید در ترکیه به عنوان دروازه ورود این محصول به اروپا عنوان کرد.

وی گفت: آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌های ارائه شده و رقابت با شرکت‌های دیگر نقاط جهان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بود و در بازدید میدانی که از بازار خرمای استانبول صورت گرفت خرما و رطب استان به ندرت یافت می‌شد و معرفی این محصول نیرو و تلاش زیادی را می‌طلبد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری نمایشگاه مذاکراتی با تجار و بازرگانان ترک انجام شد، همچنین رایزن اقتصادی کنسولگری و رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی به همراه معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر و رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت از غرفه خوشه صنعتی خرمای بوشهر که به نمایندگی از خرمای کشور حضور داشت بازدید کردند.

شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر 50 درصد از هزینه‌های ایاب و ذهاب مدیران واحدهای صنعتی شرکت کننده در تور را از محل اعتبارات ملی خوشه‌های کسب و کار استان که به تایید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسیده است، پرداخت کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر