پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۸۷۳
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: ۱۳ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین، ستاد دیه و بخشش شکات از زندان بوشهر آزاد شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، همزمان با ایام فاطمیه و در دومین یادواره سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تقدیر از فرزندان شهدای شاغل در زندان بوشهر، ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.
 
دادستان بوشهر در این آیین گفت: جرائم غیر عمد این ۱۳ زندانی شامل بدهی مالی و نقض مقرراتی است که مرتکب در آن عمدی نداشته و برحسب اتفاق مسئولیت مدنی برای آن به وجود آمده است.
 
علی حسن پور افزود: این زندانیان به کمک خیرین، ستاد دیه و مسئولین قضایی و اداره کل زندان‌ها آزاد شده‌اند و خیریه حضرت زهرا چغادک هم زمینه آزادی ۲ نفر از آن‌ها را فراهم کرده است.
 
وی عنوان کرد: جمع بدهی این زندانیان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که بخشی را شکات گذشت کرده‌اند و ۳۴۷ میلیون تومان نیز از سوی خیرین پرداخت شده است.
 
دادستان بوشهر گفت: در حال حاضر استان بوشهر جایگاه دوم کشور را از نظر کاهش ورودی زندانی‌های جدید به خود اختصاص داده است.
 
مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز گفت: از دیگر اقدامات این نهاد در کنار کمک به آزادی زندانیان، اختصاص ۳ میلیارد تومان کمک از طرف صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال زندانیان و تهیه ۱۳۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان توسط خیرین و سازمان‌های همکار برای خانواده مددجویان بوده است.
 
رضا مقبلی افزود: هم اکنون ۱۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندان داریم که برای آزادی آن‌ها ۶۵ میلیارد تومان نیاز است.
 
وی عنوان کرد: اگر یک دهم این مبلغ که ۶.۵ میلیارد تومان می‌شود به وسیله خیرین کمک شود، با رضایت از شکات زمینه آزادی آن‌ها تا قبل از عید نوروز فراهم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر