جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۰۴۸
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: میزبانان صبور نفت در خارگ عوایدی از این همه دارایی ندارند و باید نگرش دولت و وزارت نفت به این جزیره عوض شود.

 به گزارش فکرشهر از ایرنا، در پیام عبدالکریم جمیری به مناسبت روز خارگ آمده است: شورای فرهنگ عمومی خارگ در اقدامی تحسین برانگیز ۱۵ دی ماه مقارن با سالروز خروج نیروهای استعمارگر هلندی و شهادت سردار رنجبر، فرمانده پرافتخار جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس را به نام روز خارگ نامگذاری کرده است.

خارگ، این نگین درخشان خلیج فارس در طول دو هزارو  ۸۸۸ روز جنگ تحمیلی، دو هزارو  ۸۳۴بار مورد حمله هوایی قرار گرفت، اما رشادت، جانفشانی و مقاومت بی نظیر رزمندگان سرافراز، مردم مجاهد و همیشه در صحنه و متخصصین صنعت نفت باعث شد حتی برای یک روز هم صادرات نفت به عنوان شریان حیاتی اقتصاد ایران اسلامی در دفاع مقدس قطع نگردد و  نام خارگ به عنوان جزیره پایداری و مقاومت در تاریخ ثبت شود.

امروز نیز این جزیره استراتژیک یکی از افتخارات ایران اسلامی و از ستون های مستحکم اقتصادی کشور به شمار می رود که با وجود همه منافعش برای ملت شریف ایران، عواید چندانی برای میزبانان صبور و قانع خود به همراه نداشته است.

عادلانه نیست که مردم مقاوم این جزیره در کنار همه داشته ها، در مسال اولیه ای مانند بهداشت، آب، برق، آموزش و تردد مشکل داشته باشند.

نماینده بوشهر،گناوه و دیلم یادآورشد :باید نگرش دولت و مدیران سطوح عالی نفت به این "درّ یتیم خلیج فارس" عوض شود و آن چیزی که در شأن و منزلت مردم دریادل و محروم جزیره خارگ است در حقشان ادا شود.

وی با تبریک فرا رسیدن روز خارگ  به مردم عزیز و شریف  این جزیره  اظهار امیداری کرد دولت انقلابی آیت الله رئیسی و مسئولان  استان برای احقاق حقوق این مردم صبور و برطرف شدن مشکلات و معضلات، اقدام‌های عاجل به عمل آورند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر