جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در پی وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری صبح دیروز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، کلیه تیم های مدیریت بحران و تیم های امدادی در جزیره خارگ و استان بوشهر به حالت آماده باش درآمدند...
کد خبر: ۱۰۴۸۵۸
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در پی وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری صبح دیروز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، کلیه تیم های مدیریت بحران و تیم های امدادی در جزیره خارگ و استان بوشهر به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش «فکرشهر»، صالح رحیمی ـ فرماندار بوشهر ـ، فرمانده دریابانی شهرستان بوشهر، مدیر هلال شهرستان بوشهر، رئیس اوررژانس شهرستان بوشهر، رئیس آب و فاضلاب شهرستان بوشهر ، رئیس برق شهرستان بوشهر و مدیر روابط عمومی فرمانداری بوشهر با استقبال بخشدار ویژه، معاون بخشداری و شهردار خارگ به منظور برگزاری جلسه، کنترل شرایط و مدیریت بحران بخش وارد جزیره خارگ و از کلیه مناطق خارگ دیدن کردند.

«رحیمی» در جلسه ستاد بحران جزیره خارگ ضمن بیان اینکه همه دستگاه های مستقر در خارگ می‌بایست آمادگی کامل را برای بحران احتمالی داشته باشند گفت: هم افزایی و اتحاد بین دستگاه‌های های متولی در این شرایط در جزیره مثال زدنی است.

وی افزود: تا آرام شدن شرایط در جزیره خارگ در کنار مردم‌ خواهیم ماند و خارگ را ترک نخواهیم کرد.

 فرماندار بوشهر افزود: دستگاهای اجرایی می بایست برای بحران ایجاد شده در آماده باش کامل باشند همچنین در مدیریت بحران زمان بسیار ارزشمند است و همه دستگاه های متوالی باید موانع پیش رو را پیش بینی و برطرف کنند.

بخشدار خارگ نیز با اشاره به وقوع پنج زمین لرزه از دیروز تا کنون در این جزیره گفت: زمین لرزه‌ها در خارگ خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته‌ است.

محمدرضا دشتی زاده با اشاره به وقوع ۵ زمین لرزه از دیروز تا کنون در جزیره خارگ اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب از همان دقایق اولیه وارد عمل شدند و خوشبختانه این زمین لرزه‌ها خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته‌اند.

وی با اشاره به عادی بودن شرایط در تاسیسات پایانه نفتی خارگ، تصریح کرد: زلزله تاکنون منجر به خسارت به تاسیسات این پایانه نشده است و فعالیت های جاری در این پایانه به صورت عادی در حال انجام است.

بخشدار خارگ با اشاره به سلامت ابنیه‌های تاریخی در جزیره خارگ تصریح کرد: با بررسی‌های اولیه کارشناسان فنی، آسیبی به آثار تاریخی نرسانده است.

صالح رحیمی فرماندار شهرستان بوشهر به همراه مدیرکل های استان با مردم جزیره در مسجد امیرالمؤمنین ع دیدار و گفتگو کردند سپس از مناطق حساس شهر و عملکرد کلیه دستگاه های متوالی بازرسی و نظارت نمودند.

شهرداری شهر خارگ نظر به ناپایداری شرایط ناشی از زلزله ، ضمن آماده سازی کلیه ظرفیت ها و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت آسایش شهروندان اماکنی مثل مدارس شهر خارگ اعم از مدرسه شهید رزمجو، استادیوم شهید ملاح زاده، اردوگاه بسیج را جهت حضور و اسکان بیرون از منازل شهروندان به کمک نیروهای جهادی آماده کردند.

به گزارش «فکرشهر»، برخی از خانواده های خارگی شب را در پارک ها ، وسایل نقلیه شخصی و مراکزی که از قبل تدارک دیده شده بود سپری کردند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر